De aceasta data gama Qashqai este vizibil atacata de catre fratiorul Renault Kadjar, ambele modele avand aceeasi platforma tehnica si aceeleasi motorizari iar pentru a diferentia cele doua masini una de alta Nissan joaca cartea premium.
Acum noul Qashqai are un nivel de echipare mult mai bogat decat cel al lui Kadjar, insa si o calitate de fabricatie superioara.
QASHQAI 2017 UN SALT CALITITV LA TOATE CAPITOLELE
Inca din primii km observam faptul ca Nissan a dorit ca acest Qashqai II sa fie o masina care sa reprezinte marca japoneza chiar si cand este comparata cu modelele sale concurente din gama premium.
Pentru a intelege mai bine aceasta schimbare trebuie neaparat comparate modelele din generatia II de acum doi ani si cel din 2017, acesta din urma fiind echipate cu materiale mai bune si o antifonare superiora a caroseriei.
Zgomotele produse de catre motorizarea Renault 1.6 dCi sunt acum si mai bine atenuate de antifonarea exemplara a masinii in ciuda faptului ca modelul de fata este echipat cu un sun roof de mari dimensiuni si masina avea anveopele de iarna mult mai zgomotoase decat cele normale pentru sezonul cald.
Tinand cont de aceste schimbari mai trebuie spus ca interiorul lui Qashqai II are acum la interior materiale si mai bune, chiar si piciorul drept al soferului fiind protejat de o portiune din piele moale pentru a creste gradul de confort pe drumurile lungi.
MOTORIZAREA RENAULT STRALUCESTE IN CONTINUARE
Sub capota japonezului se ascunde un motor diesel Renault care este in continuare unul de top in segmentul sau in ciuda faptului ca acesta a fost lansat pe piata in 2011 pe vechiul Megane.
Cei 130 CP si 320 Nm sunt cifre care sperie concurenta, insa supriza cea mare este atunci cand cei 130 CP sunt “pusi la roata” , adica modul elegant si rafinat in care acest diesel reuesete sa fie superior in reprize chiar si comparat cu unele motoare diesel de doi litri concurente.
Noua cutie de viteze Nissan X-Tronic nu este o cutie CVT banala pentru ca este singura transmisie CVT care are integrata in ea si o cutie manuala cu 2 trepte clasice unei transmisii conventionale.
Rezultatul este un comportament rutier asemanator cu cel al unei transmisii clasice cu convertizor, adica pana cand masina nu atinge 40 de km/h sistemul CVT nu este actionat.
Avantajul real al transmisiei X Tronic se vede atunci cand mergem pe autostrada unde la o viteza de croaziera de 130 km/h motorul are o turatie de 2.000 rpm, adica un consum mediu real de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Daca mergem cu o viteza in pragul 90-100 de km/h sistemul CVT tine turatia undeva la 1.600 rpm, loc unde consumul real mediu poate ajunge si la 4 litri adica mult mai mic chiar si al versiunii cu transmisie manuala cu 6 trepte.
Pe autostrada la o viteza de 180 km/h turatia motorului este de 3.000 rpm, exact in plaja de cuplu optima pentru acest 1.6 dCI. Aici nu trebuie uitat faptul ca noul 1.6 dCI de 130 CP are zona rosie a turometrului la 5.000 rpm.
PRO
Imagine de marca
Calitate ridicata de fabricatie
Raport pret-dotari-performante-consum mai bun decat VW Tiguan sau Skoda Qodiaq
Valoare mare de revanzare
Autonomie reala de peste 1.100 de km cu un singur rezervor.
CONTRA
Lipsa versiune 1.6 dCI TwinTurbo 165 CP
Jante pe 19 inch putin recomandare pe drumurile noastre
Lipsa transmisie ingrala