Pentru a ramane obiectivi trebuie sa spunem in primul rand ca Tiida este o masina foarte incapatoare, capabila sa adaposteasca fara probleme cinci pasageri.
In nici un caz o Tiida nu va arata la fel de bine ca si un Renault Megane Sedan sau un Volkswagen Jetta, insa spatiu oferit pasagerilor este peste limitele clasei.
Pana in prezent Nissan Romania a comercializat doar versiunile pe benzina ale Tiidei, iar toata lumea astepta singurul diesel oferit pe acest model, respectiv versiunea din acest test.
CAROSERIE
Din punctul de vedere al caroseriei Nissan Tiida este un hibrid deoarece vine sa ofere clientilor o caroserie in trei volume, insa cu o inaltime care rivalizeaza cu cea a monovolumelor compacte. Rezultatul este un spatiu interior foarte mare.
Un alt detaliu care a placut a fost conceptia caroseriei de tipul cab-forward, respectiv parbrizul este impins cat mai in fata posibil pentru a da un spatiu cat mai mare pentru habitaclu. Acest sistem ne aduce aminte de modelel Chrysler din anii ’90.
MOTORIZARE
Modelul din acest test a fost echipat cu propulsorul diesel de 1.5 litri dCI. Acesta este imprumutat de la fratele european Renault. In mare, aceelasi motor este disponibil si pe modelul de scucces Renault Megane Sedan 1.5 dCI. Motorul care echipeazae Tiida dezvolta o putere maxima de 105 CP si ofera un moment motor de 240 Nm.
Marele avantaj al motorizarii dCI este aceela ca motorul este cuplat cu o noua transmisie manuala cu 6 rapoarte. Aceasta este intalnita si pe modelul Tiida 1.8 benzina, si a dovedit ca se comporta exemplar cand se ruleaza in mediu extraurban.
Cel de-al saselea raport ofera o demultiplicare ideala pentru a nu penaliza comportamentul rutier de plaja mica de cuplu al diesel-ului. Acesta se traduce in viata de zi cu zi prin reprize bune in plaja de turatii 2.000-3.500 rpm, fapt care permite soferului sa efectueze depasiri fara probleme.
In comparatie cu modelele echipate cu motore pe benzia Tiida dCI a anulat dezavantajul oferit de greutate destul de mare a masinii in ordinea de mers. Momentul motor de 240 Nm este suficient pentru un condus relaxat.
ECHIPAMENTE
La nivelul de echipare Tekna Plus Nissan Tiida 1.5 dCI ofera soferului dotari de top atat din punct de vedere al confortului cat si cel al gadget-urilor electronice.
Astfel, instalatia de climatizare automata functioneaza fara probleme, iar volanul multifuctional are inclus si tempomat-ul pentru un condus economic pe autostrazi. Un detaliu deosebit de eficient este sistemul audio care are incorporat si sistemul Bluetooth.
Pentru o convietuire mai eficienta Nissan Tiida ofera sistemul Keyless-Entry si Easy-Start, sistem intalnit si la modelul mai mare X-Trail II.
BENZINA SAU DIESEL
Lansarea oficiala a Tiidei in Romania din vara ne-a permis sa testam cel doua motorizari pe benzina de 1.6 si 1.8 litri. Acesta conving prin modernitate si optional prin cutia de viteze automata cu 4 rapoarte, insa diesel-ul mic al lui Renault este varianta optima. Acesta consuma putin si ofera o putere maxima suficent de mare pentru a un condus relaxat indiferent de trafic.
Luate ca versiuni de top, atat motorul de 1.8 litri pe benzina cat si diesel-ul sunt echipate cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte bine sincronizate. Diferenta de pret de aproximativ 1.000 euro in defavoarea motorului diesel se merita cheltuita deoarece consumul de motorina este printre cele mai bune din clasa.
Daca se circula cu 100 de km/h in regim de croaziera micul dCI consuma doar 4.5 litri pentru 100 de km. In mediu urban acesta sare pana la 8.5 litri cu aerul conditionat pornit.
CONCURENTA
Nissan Tiida devine un concurent al Renault-ului Megane Sedan Cel mai important concurent al Tiidei in Romania este bineintels fratele Renault Megane Sedan, model care costa in varianta de echipare 1.5 dCI Privilege aproximativ 20.075 euro cu toate taxele incluse.
La aceelasi nivel de ehipare Nissan Tiida vine cu o oferta de pret de 20.960 cu TVA inclus. Nivelul de echipare al modelului testat a fost cel de top Tekna Plus, varianta care include sistemul de aer conditionat automat, ESP-ul si tapiteria partial din piele.
Celelalte nume de pe piata sunt Volkswagen Jetta 1.9 TDI (pret 18.269 fara TVA) si noul Opel Astra Sedan 1.7 CDTI care este comercializat in schimbul unui pret de aproximativ 19.000 euro fara TVA. Dintre toate aceste modele concurente Volkswagen este cel mai scump insa ofera si cel mai puternic motor diesel, iar Nissan Tiida Sedan este cea mai bine echipata.
Autolatest 2008