Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Hyundai a devenit Toyota Europei-Test Drive cu ultima generatie Hyundai i30 facelift 1.5 T-GDI 140 CP 48V Hybrid 7DCT

Si cand spunem ca Hyundai a devenit in Europa tot ceea ce a reprezentat Toyota este un statement greu de inteles la prima vedere, insa atunci cand venim si aratam ca o banala Corolla fabricata in Turcia se vinde cu aproape 30.000 euro, atunci singura optiune pentru cei care doresc o compacta noua cu performante bune si un pret decent ramane Hyundai i30.

Exact acesta este si motivul pentru care acum in plina toamna a anului 2024 vedem gama i30 facelift drept o solutie nu doar pentru modele precum Kia Ceed, Opel Astra sau VW Golf 8, cat si pentru tot ceea ce ofera japonezii de la Toyota in acest segment.

Astfel, noul i30 cu motorizarea 1.5 T-GDI de 140 CP cu 4 cilindri este o clasa peste motorul cu 3 pistoane de 1.5 litri de la Corolla, una dintre compactele cu cel mai mare consum de benzina din Europa.

Hyundai i30 facelift 1.5 T-GDI 140 CP 48V Hybrid 7DCT, hyundai roadhill, test drive, pret romania, 1.5 tgsi 140 cp, 0-100, consum real, date tehnice, pret discount

DE CE i30 IN 2024?

Pentru simplul fapt ca i30 a ramas in gama Hyundai din Europa drept masina care inca se vinde cu un pret de 18.000 euro TVA inclus, adica un pret de Dacia Sandero cu dotari echivalente, si cand vorbim de i30 nu trebuie sa uitam ca este o masina de clasa compacta cu 5 stele EuroNCAP si motoare cu 4 pistoane extrem de eficiente.

Hyundai i30 facelift 1.5 T-GDI 140 CP 48V Hybrid 7DCT, hyundai roadhill, test drive, pret romania, 1.5 tgsi 140 cp, 0-100, consum real, date tehnice, pret discount

La prima vederea noul i30 pare ca nu prea are multe elemente schimbate, insa dupa cateva sute de km la bord trebuie spus ca cei de la Hyundai au reusit sa izoleze fonic mult mai bine habitaclul, iar motorizarea in ciuda unei pierderi de putere inca are performante de top.

Comportamentul lui i30 nu bate nici un record de dinamism pe viraje, insa acesta este suficient pentru un sofer modern, respectiv poate merge in deplina siguranta pe autostrada cu 140 de km/h, insa filtreaza bine si denivelarile tipice unor sosele judetne din Romania.

MOTORIZATE SMARTSTREAM

Acest propulsor a fost lansat de catre Hyundai in urma cu patru ani, insa acum vedem ca versiunea 1.5 T-GDI de 140 CP reuseste sa-si pastreze momentul motor de 253 Nm pe o plaja constanta de 1.500-3.000 rpm.

Hyundai i30 facelift 1.5 T-GDI 140 CP 48V Hybrid 7DCT, hyundai roadhill, test drive, pret romania, 1.5 tgsi 140 cp, 0-100, consum real, date tehnice, pret discount

Pe sosea, comportamentul masinii este fara cusur, adica soferul poate merge linistit subturat asemenea unui diesel iar cand are nevoie se poate duce fara probleme in zona de 6.000 rpm.

Consumul lui i30 cu aceasta motorizare este unul extrem de mic atunci cand este comparat cu tot ceea ce ofera concurenta, respectiv cu motoarele cu 3 pistoane suprasolicitare. De fapt, motorizarea T-GDI de 140 CP este la aceelasi nivel cu cea de 1.5 litri TSI de la Volkswagen fara sa platesti in plus 10.000 euro pe masina germanilor.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Asa cum ne-am asteptat de fiecare data cand testam un i30 nu putem sa nu amintim de faptul ca masina celor de la Hyundai nu iese in evidenta la nici un capitol, insa reuseste sa puncteze note foarte bune la toate capitolele.

Motorul de 140 CP turbo este rafinat si economic, caroserie are o calitate de fabricatie si asamblare mult peste oferta europenilor, iar pretul de baza care incepe de la 18.000 euro devine de fapt cea mai mare problema a concurentei sale directe.

De fapt, noul Hyundai i30 reprezinta pentru europeni in 2024 exact ceea ce reprezenta pentru acestia in urma cu 20 de ani gama Toyota Corolla, o masina compacta care a devenit exagerat de scumpa pentru ceea ce ofera.

Hyundai i30 facelift 1.5 T-GDI 140 CP 48V Hybrid 7DCT, hyundai roadhill, test drive, pret romania, 1.5 tgsi 140 cp, 0-100, consum real, date tehnice, pret discount

Plus ca toate masinile Hyundai au 5 ani garantie fara limita de km, adica poti sta linistit ca produsul i30 are o fiabilitate exemplara chiar si peste 10 ani de utilizare.

Astfel, daca doresti cam tot ceea ce ofera o Toyota Corolla Hatch cu un pret mult mai bun de achizitie, atunci singura ta solutie este acest Hyundai i30 care spre suprinderea impatimitilor inca se vinde si cu motoare cu 4 cilindri aspirate cu injectie multipunct extrem de fiabile in timp.

Autolatest Romania recomanda achizitia de masini Hyundai de la dealerul ROADHILL!

PRO

Unul dintre cele mai bine vandute compacte din Europa

Calitate de fabricatie si de asamblare

Motor 1.5 Turbo economic insa si performant

Cutie 7-DCT revizuita la capitolul fiabilitate

Sistem multimedia de top oferit standard

Pret foarte bun de achizitie

Sistem de franare eficient

5 ani garantie fara limita de km

 

CONTRA

Pret relativ mare al versiunilor de top N Line

Tren de rulare putin dinamic

Valoare de revanzare

 

FISA TEHNICA 

Motor Benzina

Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1482 cmc
Putere maxima CP – rot/min: 140/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  253/1500-3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50

Transmisie

Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Hyundai Secventiala 7 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4340
Latime (mm):  1795
Inaltime (mm): 1455
Ampatament (mm): 2650
Portbagaj: 395-1301 l
Greutate la gol kg: 1514

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.7
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.4
Anvelope: 225/45 R 17

Pret
Pret lista cu TVA : 23.800 euro TVA inclus!

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente