Devalorizarea masinilor electrice este un subiect pe care presa auto clasica nu vrea sa-l puna in discutie pentru simplul fapt ca cifrele reale sunt catastrofale pentru toti cei care si-au cumparat acum 2 sau 4 ani o masina electrica.
Specialistii spun ca masina electrica este “pe viata”, adica dupa cativa ani de utilizare chiar daca mai are garantie pentru baterie nu prea mai poate sa fie vanduta SH pentru ca nu o vrea nimeni.
Exemplul de baza este al unui Nissan Leaf cu bateria mica de 40 kwh care avea un pret in Romania de 38.800 euro cu TVA inclus, si acum aceasta masina cu maxim 100.000 de km se vinde in Germania cu mai putin de 12.500 euro.
De fapt, nici pentru aceasta suna clientul nu o poate vine pentru simplul fapt ca este “imposibil de vandut” chiar si cu cel mai mic pret de pe piata.
Si readucem aminte de exemplul VW e-Golf din 2018 care se vinde acum in tari precum Norvegia cu doar 9.000 euro, adica cu pret de VW Golf 5 din 2007 in stare buna.
CE ZIC SPECIALISTII?
Învechirea tehnologică crestrepierderea de valoare
Pierderea rapidă a valorii mașinilor electrice este și mai mult accentuata de uzura rapidă a tehnologiei. „Modelele mai noi, mai compacte, mai ieftine, cu o gamă bună îngreunează comercializarea modelelor mari, scumpe, care nu mai sunt la zi din punct de vedere tehnic”, spune Christof Engelskirchen, economist șef la Autovista.
Pierderi mari sunt afisate si la companiile de rent a car, unde masina electrica a demonstrat ca nu este o solutie:
Valoarea de revânzare a mașinilor electrice scade dramatic, ceea ce afectează nu numai companiile mari de închiriere precum Sixt și Hertz, ci și furnizorii de abonament precum Finn.
Jürgen Lobach, responsabil cu flota lui Finn, estimează prejudiciul cauzat de pierderea de valoare la 60 de milioane de euro, în special de modelele Tesla.