Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Este gama Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT mai buna decat o Kia XCeed, BMW X1 sau VW T-Roc?

Germanii de la Mercedes au de aproape doi ani pe piata din Europa o noua generatie a modelului GLA, masina care se pare ca a ajuns la maturitate, insa care se desparte de segmentul SUV.

Noul Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT testat de ADAC este mai degraba un crossover urban care nu mai are mare legatura cu actuala Clasa A, design-ul caroseriei fiind mult “indulcit” fata de cel al primei generatii de GLA.

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

CARE SUNT SCHIMBARILE?

Cel mai mic crossover Mercedes este fara discutii o masina completa, insa cand trebuie sa concurezi atat un BMW X1 cat si un BMW X2, viata devine din ce in ce mai grea pentru ca BMW a stiut sa diferentieze foarte bine cele doua X-uri. Mercedes, in schimb a “inaltat” atat de mult GLA-ul pentru a raspunde si clientilor de Clasa B iesita din productie.

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

Ce a iesit este greu de explicat, insa cu siguranta pentru o masina de companie cu o echipare decenta acest GLA poate sa fie o solutie.

DIESEL-UL RAMANE DE ACTUALITATE INSA CUTIA 8G DCT LASA DE DORIT!

Cea mai vanduta versiune a noului GLA este fara discutii gama Mercedes GLA 200 d 8G-DCT, masina care are sub capota un motor diesel de doi litri si 150 CP cuplat la o cutie secventiala fabricata 100% in Romania la Sebes Alba.

Ca performante acest GLA 200d ajunge la 100 de km/h in 8.6 secunde si are o viteza maxima de 208 km/h, performante mediocre pentru o masina cu un pret de peste 60.000 euro in 2023.

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

In modul ECO motorul are vibratii nepermise pentru o masina premium Mercedes, insa cand depasesti 1.500 rpm lucrurile se calmeaza la interior, aici fiind in principal de vina cutia de viteze care schimba rapoartele ineficient din punct de vedere al consumului de motorina. Tine motorul subturat in mediul urban fara a da o sansa EGR-ului si al catalizatoarelor sa fie eficiente.

Este gama Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT mai buna decat o Kia XCeed, BMW X1 sau VW T-Roc?

In concluzie cutia romaneasca 8G-DCT este veriga slaba a celor de la Mercedes, chiar daca la 130 de km/h mentine o turatie optima de 1.900 rpm.

CE TRANSMISII AU MODELELE CONCURENTE?

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

Aici trebuie spus ca o Kia XCeed hybrid ( nu exista diesel) are standard o cutie secventiala electrificata 6DCT care din fericire are un comportament mai elegant in utilizare decat acest 8G-DCT de la Mercedes, iar BMW atat pe X1 cat si pe X2 in varianta diesel ofera o cutie Aisin cu 8 trepte si convertizor de cuplu exceptionala.

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

Atentie insa la motoarele pe benzina unde BMW echipeaza aceste masini cu o transmisie secventiala Getrag cu 7 trepte gasita si la Ford si la Renault.

Gama VW T-Roc are la randul sau o transmisie secventiala care se numeste DSG si care functioneaza in viata de zi cu zi mult mai elegant decat cea de la Mercedes.

In cadrul testului ADAC Ecotest, GLA 200 d a consumat in medie doar 5.7 litri de motorina, insa pe autostrada masina a afisat o medie de 6.8 litri, cifra discutabila daca ne uitam la rezervorul mic de 43 litri.

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

CONCLUZII

Noul GLA 200d este o masina polivalenta pentru europeanul instarit, insa lipsa unei transmisii cu adevarat rafinate face ca acest model sa fie unul destinat doar flotelor comerciale.

BMW are in aceelasi segment o transmisie cu convertizor de cuplu mult mai rafinata in utilizare, iar consumul unui diesel BMW de doi litri este chiar mai mic decat cel al masinii de fata.

Pretul prea mare de vanzare cu dotari face ca aceasta masina sa devina cu adevarat rara pe soselele din Romania, insa modelul GLA ramane o solutie optima doar cand este importat ca masina SH din Europa de Vest.

 

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie in crestere

Construit in Germania

Motor diesel excelent

Consum mic in mediul urban in modul ECO

CONTRA

Pret prea mare de achizitie

Cutie 8G-DCT slaba din toate punctele de vedere

Design discutabil fata de vechiul GLA

Valoare foarte mica de revanzare

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

FISA TEHNICA

Motor: diesel 4 cilindri Turbo, Euro 6d-ISC-FCM SCR si DPF
Cilindree:  1.950 ccm
Putere maxima: 110 kW/150 CP la 3.400/min
Cuplu Motor:  320 Nm la1.400 1/min
Tractiune puntea fata
Cutie secventiala 8 trepte Fabricat in Romania
Viteza maxima:  208 km/h
Repriza:  0-100 km/h 8,6 s
Consum mediul la 100 km (WLTP) 5,3 l
CO₂ 121 g/km
Freon climatizare tip R1234yf
Anvelope 235/55 R18
Lungine/latime/inaltime 4.410/1.834/1.611 mm
Greutate/Sarcina maxima 1.615/520 kg
Volum Portbagaj:  425/1.420 l
Rezervor: 43 l
Garantie 2 ani fara limita de km
Fabricat in Germania, Rastatt

EcoTest-Consum test 5,7 l/100km
Oras/extraurban/autostrada 5,8/4,9/6,8 l/100km
CO₂-Ausstoß EcoTest 150 g/km (WTW* 180 g/km)
Autonomie cu un plin 750 km

Pret masina din test cu optionale:  62.553 euro

Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT, test drive 2023, probleme cutie 8G DCT mercedes, mercedes 8DCT star transmission sebes alba, probleme cutie secventiala 8dct mercedes, autolatest, testeauto

Este gama Mercedes GLA 200 d Progressive 8G-DCT mai buna decat o Kia XCeed, BMW X1 sau VW T-Roc?

s s s

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente