Noul Rafale este cum ne-am asteptat o masina reusita din punct de vedere al design-ului exterior, insa cand merge la interior vedem de fapt ca masina nu este decat un Austral facelift.
Construita pe aceeasi platforma tehnica comuna CMF-CD cu Austral, Espace VI, noul Rafale trebuie sa se prezinte drept nava amiral a celor de la Renault, insa pretul foarte mare si motorul 1.2 TCe cu 3 pistoane sunt adevaratele sale probleme.
Fata de un Talisman sau mai rau, un Safrane noul Rafale nu este un produs premium in ciuda promovarii exagerate a francezilor in mass-media de casa, realitate fiind ca daca vrei un Rafale nou mai bine te indrepti spre un Austral cu dotari echivalente, insa mult mai ieftin.
Conform primelor teste noul Rafale are un tren de rulare mult mai dinamic si pentru ca este “incaltat” cu anvelope sport cu profil 245/45 R20, anvelope care nu pot sa fie suprinse de putere maxima de 130 CP a motorului pe benzina cu 3 pistoane.
La interior presa auto critica amplu noul Rafale care este considerat un esec la capitolul comfort daca ne aducem aminte de ceea ce putea sa realizeze Renault in trecut cu masini precum Talisman, Espace V sau Koleos II ph2.
Lipseste ventilatia in scaune, nu se poate inclina bancheta spate, iar tetierele sunt greu de reglat, insa chiar si asa Renault se mandreste cu prima sigla cu LED integrata in scaunele din fata de parca aceasta te racoreste vara la peste 40 de grade Celsius.
MOTOR CU 3 PISTOANE
Cea mai mare problema a lui Rafale este fara discutii motorul 1.2 TCe cu 3 cilindri care se regaseste si pe gama Dacia Duster, motor care nu este nici rafinat, nici economic in ciuda faptului ca masina de fata este una full hybrid.
Acest motor este o alegere buna cand vorbim de un Clio sau chiar un Megane ( care din pacate nu se mai produce!), insa nu si pentru un full size SUV cu o greutate la gol de 1.8 tone, si o greutate maxima in sarcina de 2.2 tone.
Motorul se numeste 1.2 E-TECH Full Hybrid 200 CP, adica vorbim de un micut propulsor turbo de 130 CP si de un alt motor electric integrat in cutia multimodala cu patru trepte de 70 CP, cutie care mai integreaza si un generator de 34 CP si un MHEV de mai putin de 20 CP.
In total francezii spun ca cele trei motoare ofere o putere cumulata de 200 CP si aproximativ 300 Nm pentru scurt timp ( motorul electric nu functioneaza la viteze mari).
Adica, pe autostrada masina are o viteza maxima de 180 km/h atinsa exclusiv de propulsoru cu 3 pistoane de 1.2 litri, cele electrice fiind oprite in aceste regimuri de partea de software.
Sistemul functionea fara probleme in mediul urba, insa cand iesi pe autostrada aceasta masina nu are nici o sansa in fata unui BMW X3 2.0 Turbo de 245 CP ZF8 sau a unui Mercede-Benz GLC 200 9G-Tronic.
In viitor urmeaza si o versiune mai puternica care primeste un alt motor electric pe puntea spate pentru a permite SUV-ului sa fie AWD.
FISA TEHNICA
Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200
Motor Benzina cu 3 pistoane de 1.199 cmc
Putere maximă în CP (puterea sistemului) 200
Cuplu Nm (puterea sistemului) aproximativ 300
Putere maximă la rpm (motor cu ardere internă) 130 CP la 4.500 rpm
Transmisie Punte Fata
Cutie de viteze: 2 trepte in modul full electric – 4 trepte in modul termic
Accelerație 0-100 km/h 8,9 s
Viteza maxima 180 km/h
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 106 g/km
Consum combinat (WLTP) 4,7 l/100 km
Capacitatea bateriei (brută) în kWh 1.7
Volum portbagaj normal 627 litri
Volumul portbagajului este ridicat pe acoperiș, cu bancheta din spate rabatată 1.910 litri
Greutate goală (UE) 1.800 kg
Încărcătură utilă 447 kg
Garanție vehicul – 2 ani
Lungime x latime x inaltime: 4.710 mm x 1.886 mm x 1.613 mm
Pret cu dotari si accesorii: 62.000 euro
Noul Renault Rafale Esprit Alpine E-Tech 1.2 TCe full hybrid 200 CP 2024 are un pret de 51.600 euro
Viitorul Renault Rafale Atelier Alpine E-Tech 4×4 300 CP intarzie din considerente tehnice
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Compania Renault Romania mi a vandut cu buna stiinta NOUL RENAULT ARKANA, cu mari defectiuni electrice si tehnice. In 14 luni, auto a ajuns de 11 ori la service, motiv baterie descarcata, auto nefunctional.
De aproximativ 2 luni auto se afla in service Renault Iasi fara a fi identificata cauza. Nu se cunoaste in Europa, sustin inginerii care investigheaza problema
Compania Renault m a desconsiderat pe mine ca si client. Important pt Renault Romania snt doar vanzarile, cu orice pret, nu si satisfactia clientului, ca a achizitionat un produs de calitate.
Este grav cand cu intentie ti se livreaza un produs defect, nefunctional.
Apoi esti umilit si ignorat de Renault.
Ce sa mai spun de serviciul clienti, o parodie, niciodata nu iti transmit raspuns la petitiile privind deficientele tehnice ale autovehiculului.
Cea mai mare greseala din viata mea o fost sa imi cumpăr cu autovehicul Renault.
Ai avut ghinion, sunt la al 3-lea model de Dacia si Renault. Niciodată probleme grave sau sa nu ma rezolve service-ul. Mai mult de atat, cand am lasat mesaj prin aplicatie sau online, am fost sunat foarte repede.
Si motoarele sunt deja de ceva timp sau mai optimizat. In fine discuții lungi. Masina arata bestial.
O mare prostie dpmdv au facut francezii cu aceasta masina. Pacat de design.
Din cate imi dau seama francezii de la Renault nu mai produc nimic cu motoare mai mari de 1.2l in 3 cilindri.
Nu inteleg de ce UE vrea sa distruga industria auto cu restrictii prosteti.
Planeta nu va fi salvata doar de Europa in timp ce SUA , China , si alte state nu au nici cea mai mica intetie sa faca vreo schimbare in acest sens.
Daca nu vor mări capacitatea cilindrica a motorului și nu vor pune motoare mai bune, se vor duce in cap. Um motor decent pentru Rafale ar fi un 2.0 benzină, eventual un 2.5. Cel de 1.2 îl pui la ștergătoare.
Motorul de 1,2 hybrid 200 cp este o catastrofă pe Austral având în vedere diluția benzinei in ulei! Reprezentanțele Renault sunt pline de rechemări pe această problema