In timp ce Renault ofera noul 5 E-Tech cu peste 30.000 euro, Citroen e-C3 nu se vede pe sosele sau VW ID 1 este inca un concept car mult asteptat de catre fani, cei de la Hyundai au inceput sa vanda noul Inster.
Aceasta este fara discutii prima masina electrica care, nu doar ca pune bete in roate chinezescului Dacia Spring fabricat de Dongfeng, cat si produselor EV din Europa, pentru ca din pacate sunt prea scumpe la achizite.
INSTER VINE DE LA CASPER
In Coreea de Sud, aceasta masina se vinde sub brand-ul Casper, atat cu motorul pe benzina Kappa 1.0 T-GDi de 100 CP, cat si in versiunea sa electrica, care ajunge de aceasta data si in Europa.
Astfel, trebuie spus ca Inster nu este un concept de la zero 100% electric, si acesta este un lucru bun, pentru ca Hyundai deja produce masina termica din 2021 si cunoaste si rata de fiabilitate in timp.
DE CE INSTER ESTE CEA MAI BUNA ELECTRICA?
Pentru ca este singura masina electrica de 16.000 euro cu TVA si Rabla Plus, care are peste 100 CP si pompa de caldura, dar si un acumulator foarte mare pentru aceasta caroserie.
Din start trebuie spus ca Inster-ul din acest test drive are sub capota motorul de 115 CP si 147 Nm, motor cuplat la o cutie de viteze cu o treapta si un acumulator de 49 kwh, care permite o autonomie reala in oras de aproape 500 km.
Insa, daca mergi combinat autostrada-drum national-oras vei avea o autonomie reala de aproximativ 370 km, cifra de-a dreptul incredibila pentru aceasta masina de oras.
Noi am mers cu Inster si pe autostrada la peste 130 de km/h si putem spune ca masina are un consum real bun, insa chiar face fata acestor viteze pentru ca are o greutate la gol de 1.4 tone, care ofera o stabilitate laterala buna pentru o citadina cu o latime atat de mica.
Versiunea de baza are doar 97 CP si un acumulator de 42 kwh, model care nu este recomandat, pentru ca nu are pompa de caldura si va avea cu siguranta o autonomie redusa in sezonul rece.
Un alt avantaj al lui Inster este capacitatea de a incarca bateria cu o viteza DC de 85 kW, record pentru o citadina electrica de generatie noua.
CUM SE CONDUCE?
In peste 400 km realizati la bordul lui Inster putem spune ca masina este foarte buna la toate capitolele, singurul inconvenient fiind doar latimea discutabila a caroseriei.
Insa, daca treci peste acesta, primesti o masina care poate merge 500 km doar in oras, poate sa atinga 150 km/h fara probleme si merge sa fie incarcata fast charge, fara prea mari probleme.
Si in final nu trebuie uitat ca Inster benefeciaza de garantia completa Hyundai Europe, adica 5 ani garanție pentru vehicul, 8 ani garanție pentru bateria de înaltă tensiune până la 160.000 km si 12 ani împotriva ruginii de la interior la exterior.
Autolatest Romania recomanda achizitia de masini Hyundai de la dealerul ROADHILL!
FISA TEHNICA
Tip motor Electric
Codul motorului EM08
Putere maximă în CP 115
Cuplu Motor 147 Nm
Tip de acționare față
Cutie de viteze 1 treapta
Motor electric cu magnet permanent (PSM) Borg Warner
Accelerație 0-100km/h 10,6 s
Viteza maximă 150 km/h
Zgomot la condus 66 dB
Consum de combustibil combinat (WLTP) 14,9 kWh/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 0 g/km
Autonomie WLTP 370 km
Autonomie Oras 518 km
Tehnologia de stocare Litiu Capacitatea bateriei (netă) kWh 49,0
Port de încărcare CA pe vehicul Tip 2
Port de încărcare rapidă CC pe vehicul CCS
Funcție de încărcare CA trifazată
Putere de încărcare (kW) AC: 11.0 DC: 50.0-85.0
Încărcare 100%: 275 min.
(AC trifazat wallbox/ stație de încărcare 11,0 kW); 80%: 58 min.
(stație de încărcare CC 50,0 kW), 30 min.
(stație de încărcare CC 85,0 kW)
Lungime 3825 mm
Lățime 1610 mm
Înălțime 1575 mm
Ampatament 2580 mm
Garda la sol maximă 144 mm
Raza bracaj 10,6 m
Volumul portbagajului normal 238- 1059 l
Greutate la bord (UE) 1410 kg
Garanție (vehicul) 5 ani
Garanție vopsea 5 ani
Garntie anticoroziune 12 ani
Garanția bateriei HV: 8 ani până la 160.000 km
Sincer. Scaunele alea arată că alea de pe stadion.
Bănuiesc că s bune sa stai pe ele 15 minute dar cam atât