Nissan este unul dintre constructorii auto din Europa care au pierdut o mare parte din clientii sai in urma politicilor de modele complet gresite.
Si cand spunem asta, nu putem sa nu laudam precedenta generatie de Nissan Qashqai care avea motoare foarte bune, insa si o transmisie integrala extrem de eficienta.
Acum Nissan aduce in Europa o noua generatie care poate sa fie echipata doar cu motorul 1.33 TCe gasit si pe modelele Dacia Duster.
In aceelasi timp Peugeot a realizat un facelift modelului sau de succes 3008 care este un best-seller pe toate pietele din Europa incepand cu anul 2016.
Acum si 3008 este oferit in premiera cu o transmisie integrala, sistem care duce lupta direct in ograda lui Qashqai mult laudat in trecut ca era printre putinele SUV-uri compacte 4WD.
CARE SUNT PROBLEMELE LUI QASHQAI 2021?
In primul rand Qashqai nu mai are o motorizare diesel pentru ca Renault a decis ca europenii nu mai au nevoie de aceste motoare, insa de partea cealalta Peugeot inca ofera motorizarea 1.5 BlueHDI de 130 CP extrem de economica.
Trecand peste asta, vedem ca noul Qashqai are sub capota doar un motor de 1.3 litri TCe oferit sub numele de DIG-T, si care ofera cu ajutorul unui sistem banal mild-hybrid doar 158 CP si 270 Nm.
De partea franceza vedem un 3008 HYbrid4 care ofera din start un clasic 1.6 Puretech de 200 CP, insa si 300 de Nm, motor care este ajutat si de alte doua motoare electrice care ofera impreuna o putere maxima de 222 CP si un cuplu de 485 Nm.
Adica Peugeot-ul de fata ofera cumulat o putere maxima de 300 CP si 520 Nm, in timp ce Qashqai ofera doar 158 CP si 270 de Nm!
PEUGEOT ARE O CUTIE AUTOMATA JAPONEZA!
Cireasa de pe tort in acest comparativ este gasita la capitolul transmisie unde noul Qashqai in varianta 4WD nu are decat o cutie CVT de tipul XTronic care este recunoscuta ca avand probleme de fiabilitate, in timp ce Peugeot ofera o cutie japoneza 100% Aisin cu 8 trepte si convertizor de cuplu care este recunoscuta ca fiind foarte fiabila!
Tinand cont de aceste detalii tehnice chiar si fanii masinilor japoneze vor alege o cutie Aisin in detrimentul unei cutii XTronic CVT.
PRETUL DE ACHIZITIE
In varianta de echipare de top Qashqai 1.3 156CP X-Tronic 4WD cu vopsea metalizata si jante din aliaj ajunge la un pret total de 36.000 euro TVA inclus, in timp ce noul Peugeot 3008 GT HYBRID4 AWD AUTOMATA 8 ajunge la un pret total de 42.814 euro pentru ca masina fracezilor este PHEV si primeste o reducere din partea statului RABLA Clasic+Plus de 5.500 euro.
Diferenta reala dintre cele doua masini este undeva in jur de 7.100 euro in defavoarea lui Peugeot, insa aici nu trebuie sa uitam faptul ca Peugeot-ul are 300 CP si merge full electric 60 de km, in timp ce Qashqai-ul are doar 158 CP si merge ZERO km in modul electric.
Si pentru carcotasi, evident ca ambele masini au si variante de pret de baza mult mai ieftine, insa doar Peugeot ofera aceeasi cutie Aisin AT8 chiar si pe motorizarea de baza PureTech de 130 CP in timp ce Nissan nu ofera decat transmisia CVT.
Cel mai ieftin Qashqai 2WD cu transmisie manuala are un pret de baza de 22.900 euro.
Sfatul nostru este sa mergeti cu ambele masini atat in mediul urban cat si in cel extraurban si sa simulati o depasire pentru a intelege cu adevarat care sunt diferentele dintre cele doua transmisii CVT la Nissan si automata clasica la Peugeot.