Una dintre cele mai putin asteptate situatii de pe piata auto din Romania este ca BMW ( marca germana premium) sa vanda o masina NOUA DIESEL cu un pret mai mic decat Toyota ( marca non premium de volum).
Situatia economica din Europa readuce in prim plan faptul ca masinile diesel nu vor disparea nici macar dupa anul 2035, iar germanii se situeaza in acest moment pe piata extrem de bine.
Vedeta celor de la BMW este noul Seria 2 216d Gran Coupé 2022 care are sub capota un motor diesel extrem de economic de 1.5 litri cuplat la o excelenta transmisie semiautomata Getrag cu 7 trepte.
BMW spune ca noul 216d Gran Coupé 2022 poate ajunge la peste 200 de km/h, iar consumul sau WLTP este de 4.6 litri de motorina la fiecare 100 de km.
De partea cealalta Corolla are un motor clasic pe benzina aspirat de doi litri si 152 CP, putere mai mare decat cea de 116 CP a lui BMW, insa motorul japonezilor nu ofera decat un cuplu de 190 Nm la 6.000 rpm.
Diesel-ul BMW are din start 270 de Nm incepand cu 1.750 rpm, insa acesta este “pus la roata” mult mai eficient si rapid pentru ca masina are o cutie secventiala.
Corolla dispune in plus de un motor electric integrat in cutia de viteze CVT, motor care nu are cum sa afiseze performante reale bune pentru ca principiul de functionare al tuturor transmisiilor CVT este unul extrem de lent.
Pe hartie Toyota are performante mai bune, insa pe sosea in zona reprizelor 80-140 de km/h motorul diesel si cutie secventiala se dovedesc mult mai rapide.
PROBLEMA CONSUMULUI DE BENZINA VS MOTORINA
In ziua de astazi toti cei care conduc masini Toyota Hybrid spun ca ele sunt mult mai economice decat cele diesel, lucru de necontestat pe generatiile vechi de motorizari cu apridere prin compresie.
Acum in 2022, BMW si Getrag au reusit cu acest micut diesel de 1.5 litri de 116 CP sa afisese un consum real cu aproape 1 litru mai mic decat oferta sistemului hybrid Toyota.
Fanii BMW spun ca un model 216d Gran Coupé poate consuma in medie daca mergi economic chiar si 3.5 litri de motorina la fiecare 100 de km, in timp ce sistemul hybrid Toyota este penalizat de consumul mare al motorului de doi litri.
Asa ca, motorul diesel inca nu dispare din peisaj, mai ales daca BMW urmeaza sa ofere aceste propulsoare cu sisteme MHEV sau chiar HEV, moment in care sistemele clasice hybrid vor disparea de pe piata pentru ca vor avea in continuare un consum mare de benzina.
De asemenea, in final putem spune ca BMW 216d Gran Coupé 2022 este vandut in Romania cu aceelasi pret de vanzare cu masina celor de la Toyota, clientii bavarezi primind un produs premium de ultima generatie cu o motorizare diesel mai economica chiar daca masina ruleaza cu viteze mari pe autostrada cu sistemul de aer conditionat activat.
In regim de autostrada toate masinile Hybrid de la Toyota echipate cu transmsiii CVT au un consum extrem de mare pentru ca sistemul e-CVT functioneaza eficient doar in mediul urban!