Evident aici este vorba de noul BMW Seria 5 recent lansat pe piata auto din Europa, masina care face parte din magnificul TRIO german BMW Seria 5, Mercedes Clasa E si Audi A6.
Aici lucruruile stau atipic celorlalte segmente deoarece doar aceste trei masini conteaza cu adevarat din toate punctele de vedere deoarece imagine de marca, peformantele motorizarilor si nu in ultimul rand pretul mare de achizitie sunt caracterisiticile de baza pentru un succes real in clasa mare.
Chiar daca aici concureaza si modele precum Jaguar XF, Renault VelSatis sau Peugeot 607, laurii victorieie se indreapta intodeauna spre cei TREI.
Ultimul din trio venit promite multe
Asadar daca tot trebuie sa facem comparatii trebuie sa spunem ca ultimul muschetar german lansat se prezinta intr-o forma total noua unde design-ul aproape clasic al caroserieie si dotorile de top fac din acesta un pretendent de seama pentru prima pozitie.
Pentru cei care iubesc competitia trebuie sa mentionam ca ultimul clasat pe podium in ultimii ani, Audi-ul A6 nu prea mai are nici o sansa de reusita deoarece este cel mai vechi si mai mult decat atata Mercedes-ul Clasa E a stabilit noi standarde greu de atins chiar si de catre un brand auto precum Audi.
Batalia finala este data intre BMW si Mercedes
Modelele testate in acest comparativ de catre editorii de al Autobild Germania sunt noile BMW 530d si recentul Mercedes E350 CDI. Acestea sunt versiunile cu tractiune pe puntea spate si motorizarile diesel cele mai apreciate.
Motor
Sub capoata celor doua masini se ascund doua dintre cele mai performante motoare diesel din lume de trei litri. Unul este in linie si altul V6, insa castigatorul si pe hartie si pe sosea este cel al lui BMW. Acest trei litri dezvolta 14 CP mai mult, este mai usor si consuma pe deasupra si mai putin decat concurentul sau direct. BMW ofera pe acest 530d standard sistemul Efficient Dynamics.
Caroserie
Noul BMW este mai mic la dimensiuni decat Mercedes-ul Clasa E. Chiar si asa este incredibiul cum BMW a crescut in lungime pe parcursul generatiilor, actualul model fiind mai mare cu 28 de cm decat primul Seria 5 lansat in anul 1972.
Clasa E lansata anul acesta pare masiva, iar la interior chiar este mai mare si comfortabila decat noul Seria 5. Portierele unui Mercedes sunt mai mari decat cele ale concurentului din Munchen, detalii care fac masina din Stuttgart ( Mercedes) castigatorul real la capitolul habitabiliate si comfort. Cireasa de pe tort este volumul portbagajului unde Mercedes are cu 20 de litri mai mult decat BMW.
Consum de motorina
Daca la capitolul interior Mercedes a invins la capitolul consum de combustibil noul BMW este mai economic cu pana la un litru in comparatie cu ceea ce ofera un E350 CDI.
Deci BMW are un motor mai puternic decat Mercedes, este mai performant si mai mult consuma chiar mai putin decat un E. Consumul mediu scos de BMW 530d este de 6.2 litri pentru fiecare 100 de kmn parcursi.
PRET
Momentan nu putem sa comentam la acest capitol deoarece pretul noului BMW seria 5 in Romania nu a fost stabilit insa cu siguranta acesta va fi undeva mai mic decat cel al lui Mercedes Clasa E.