BMW si Mercedes Benz au reusit, in ultimele luni, sa lanseze noi generatii ale celor mai cautate berline premium din segmentul mare din lume, respectiv BMW are un Seria 5 NOU cat si Mercedes o Clasa E NOUA.
Din pacate pentru Audi, vechiul A6 ramane o masina de conceptie VECHE, care se vede cel mai bine din punct de vedere tehnologic, Audi preferand sa se axeze pe modelele electrice e-tron, care sunt un esec considerabil pe toate pietele.
ELECTRIFICAREA A PIERDUT IN FATA MOTORULUI DIESEL!
Aceasta este concluzia presei auto din Germania, care a pus fata in fata trei dintre cele mai dorite masini diesel de clasa mare si au descoperit ca toate pot avea o autonomie de peste 1.000 km si un pret de vanzare mai mic decat cel al unui VW ID.5 sau BMW iX3 fabricat chiar in China.
Realitatea crunta pentru constructorii care s-au axat doar pe electrificare se vede in cifre, respectiv cine vrea o masina electrica buna merge spre Tesla, iar cei care vor rafinament si o autonomie mare, merg spre un diesel premium de la BMW sau Mercedes.
AUDI A PIERDUT PENTRU CA SE AXEAZA PE ELECTRIFICAREA GAMEI
In timp ce BMW si Mercedes au continuat perfectionarea motoarelor diesel de doi litri, cei de la Audi au inca in gama un 2.0 TDI cu prea multe catalizatoare si prea multe DPF-uri, sisteme care nu pot aduce decat mari batai de cap utilizatorului dupa ce masina iese din garantia penibila de 2 ani.
Mercedes a integrat in premiera sistemul MHEV direct in cutia 9G Tronic construita in Romania, iar BMW are un ZF8 Plus perfectionat, pentru a avea o capacitate de recuperare a energiei mult superioara fata de ce te asteptai.
Acestea sunt si motivele pentru care masinile diesel de fata AU UN CONSUM REAL MAI MIC decat cel WLTP anuntat pe hartie, testele aratand ca BMW si Mercedes pot consuma in medie chiar si 5.4 litri de motorina, adica cu -3.5% mai putin decat norma WLTP pentru care au fost omologate.
Cu un plin de 60 litri, acest BMW 520d poate merge 1.110 km, iar Mercedes E220d, cu 66 de litri, depaseste lejer o autonomie de 1.200 km.
CONCLUZII
Audi pierde acest comparativ pentru ca are cel mai complicat motor diesel de doi litri din Germania ( 2 Catalizatoare+ 2 DPF-uri!), are cea mai slaba cutie de viteze (un DSG longitudinal denumit S-Tronic) si o caroserie A6 C8 lansata in anul 2018, adica acum mai bine de 5 ani!
Atat BMW cat si Mercedes nu au oprit dezvoltarea motoarelor termice si al al noilor platforme pentru acestea, respectiv noile G60 si W214 fiind exemplele cele mai bune, pentru cei care inca blameaza motorul diesel in 2024.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI