Spunem premium pentru ca masina de fata Vel Satis este o berlina de lux care este echipata cu motorizari puternice atat pe benzina cat si diesel, si ofera un confort demn de modelele concurente BMW, Audi si Mercedes.
Ei bine multi s-au intrebat daca se merita sa achizitionam second hand un model Vel Satis, iar raspunsul nostru este evident DA. Spunem aceasta doar daca alegem cea mai buna motorizare si cautam o masina cu o evidenta a reviziilor de preferinta in cadrul retelei oficiale Renault.
Prezentare Renault Vel Satis
Pe data de 19 martie 2005 am fost martorii lansarii in Romania a noului Renault Vel Satis, vasul amiral al constructorului francez.
Chiar daca au trecut aproape doi ani de la prezentarea si comercializarea acestui automobil in Europa Occidentala, a venit timpul ca si romanii sa se bucure de Renault-ul Vel Satis, o limuzina care a socat din toate punctele de vedere.
Punctele foarte ale acestui Renault sunt, pe langa designul deosebit, nivelul tehnologic al masinii.
Vel Satis nu este o limuzina conventionala, aspectul caroseriei socheaza inca de la prima vedere, inaltimea caroseriei, cu mult mai mare decat cea intalnita la concurentii traditionali, toate impunand inca de la inceput respect.
Accesul in interior este, astfel, mult mai facil pasagerilor, datorita adoptarii unor portiere de mari dimensiuni.
Designul intregii masini ne aminteste de modelele de top Renault din anii ‘80, precum Renault-ul 25 si mai noul Safrane.
La interior, clientul descopera o plansa de bord masiva, cu o calitate a materialelor de foarte buna calitate, care, de altfel, se inspira dupa cea a vechiului 25.
In partea superioara, un display afiseaza toate elementele de confort ale masinii, precum sistemul de navigatie, TV tunerul si computerul de bord. Pentru a aminti pasagerilor ca se afla in cel mai luxos Renault din toate timpurile, pe consola centrala se afla un ceas analog cu inscriptia Vel Satis.
Nivelul tehnologic incorporat face din acest Vel Satis un „adversar“ pentru toti concurentii din clasa mare. Astfel, pentru a porni de pe loc, posesorul masinii trebuie sa introduca un card electronic in bord, element fara de care Vel Satis nu-l recunoaste drept stapan si nu va porni.
Frana de mana a disparut total, fiind inlocuita de frana de parcare automata, care se cupleaza automat la oprirea motorului.
Ca motorizari vor fi oferite pentru inceput in Romania doar propulsorul nobil V6 de 3,5 litri de origine Nissan, care dezvolta nu mai putin de 245 de CP si un cuplu motor de 330 de Nm inca de la turatia de 3.600 tr/min. Pretul de achizitie este de 32.075 euro, pret CIP.
Cealalta motorizare, care va fi oferita din vara, este incredibilul motor diesel 2,2 dCI care dezvolta 150 de CP si 320 de Nm inca de la 1.750 tr/min.
Nobilul V6 de trei litri dCI de 180 de CP nu va fi oferit publicului roman. Cat despre siguranta oferita pasagerilor „no comment“, deoarece Vel Satis a obtinut cinci stele la testul Euro NCAP, maximum posibil, fiind impreuna cu Mercedesul clasa E cele mai sigure masini din segmentul mare.
SFATURI ACHIZITIE
Nu alegeti motorul diesel V6 de trei litri pentru ca nu ofera o putere maxima foarte mare, consuma foarte mult si nu este un motor realizat de Renault. Acesta a fost cumparat de francezi de la Isuzu.
Singurele motorizari recomandate sunt cea pe benzina V6 de 3.5 litri, un motor performant realizat de japonezii de la Nissan-Infiniti, sau motorul diesel de doi litri dCI care este disponibil atat intr-o versiune de putere de 150 CP sau 175 CP.
PRO
Calitate de fabricatie
Motorizari pe benzina puternice si andurante
Motorul 2.0 dCI cu economic si cu distributie pe lant
Consum mic pentru 2.0 dCI
Spatiu interior foarte mare
Dotari standard excelente
Portbagaj mare
Cele mai bune scaune din segment
CONTRA
Motorul 2.2 dCI depasit tehnologic
Benzina 2.0 Turbo consuma foarte mult
Impozit mare V6 de 3.5 litri Infiniti
Cutia de viteze automata Nissan este oarecum lenesa
Masini diesel cu putini km greu de gasit