Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Am condus 150 de km prin Romania noua Dacia electrica Spring! Motor de 44 CP si o transmisie cu 1 viteza

Astazi am condus peste 150 de km noua Dacia Spring, prima masina vanduta de catre Dacia care este electrica.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Modelul de fata este, de fapt, o versiune de car-sharing a unei companii din Franta, care a cumparat anul trecut primele 3.000 de masini Spring pentru regiunea Paris.

Acum suntem pe 1 aprilie si nu este o gluma, pentru ca noi chiar am condus in Romania, in premiera, gama Spring 100% electrica.

CUM SE CONDUCE UN SPRING IN REALITATE?

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Asa cum spuneam si intr-un prim test realizat de colegii din Franta si publicat de noi AICI, Dacia Spring este o masina de oras care pare sa fie cat un Daewoo Matiz, pentru ca acea caroserie cu 5 portiere si o lungime mica, era excelenta pentru mediul urban.

Adica, cu masina asta nu iesi pe autostrazi sa faci curse intre judete, ci mergi 99% doar in marile orase.

Noi am mers in realitate din cei 150 km, chiar 130 de km in zona extraurbana si putem spune ca Spring se dovedeste o solutie eficienta pentru cine face naveta zi de zi, din zona metropolitana pana in centrul orasului.

CAT MERGE NOUL SPRING CU UN “PLIN”?

Inca din primul moment masina ne-a aratat o autonomie de 200 km, respectiv cu distante mari in afara orasului.

Noi consideram ca masina asta poate merge in Bucuresti chiar 250 de km, daca conduci in modul ECO, fara accelerari bruste la plecarea de la semafor, insa surpriza cea mare este ca atunci cand mergi pe drumurile judetene, cu viteze de maxim 80 de km/h si un stil de condus temperat, modelul a reusit sa consume chiar si 9.5 kwh pe fiecare 100 de km.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Adica, daca avem o baterie de 27 kwh si masina consuma in mod real sub 10 kwh, avem sanse sa putem parcurge si in aceste conditii 250 de km, cifra imposibil de atins de modele precum ZOE 22 kw, VW eUP sau Skoda Citigo 20 kw.

Aici, de criticat este faptul ca frana regenerativa nu poate sa fie setata individual de catre sofer, respectiv acesta nu poate merge cu adevarat economic cu Spring.

Pe scurt, cu aceasta Dacia nu primesti tratamentul RANGE ANXIETY intalnit la multe masini EV cu preturi de peste 30.000 euro! Si aici amintin de “mizeria” japoneza Honda e, care este extrem de scumpa si merge cu 100 de km mai putin decat aceasta Dacia Spring 2021.

COMPORTAMENT RUTIER

Asa cum spuneam mai sus, caroseria lui Spring este asemanatoare cu cea a vechiului Matiz, iar comportamentul sau este in mare parte indentic! Adica este usor de manevrat in oras, unde latimea mica permite parcarea in cele mai ciudate locuri de parcare, insa senzatia de nesiguranta este prezenta atunci cand mergi pe autostrada la viteze mari.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

De fapt, la peste 125 de km/h, zgomotele vantului si stablitatea laterala sunt cei mai mari dusmani pentru Spring, de unde si spusele celor de la Dacia, ca masina de fata este doar pentru oras.

In anumite zone, noi ne-am dorit sa descoperim limitele masinii si am observat faptul ca repriza 0-50 de km/h este destul de buna, insa atunci cand vorbim de reprize reale in extraurban, de 80-110 km/h, mai bine te lasi pagubas.

Pur si simplu masina are un motor electric prea mic, de 44 CP, suficient in oras, insa depasit cand iesim in afara sa.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

CE NU NE-A PLACUT LA SPRING 2021?

Este construit in China, deci nu mai este o masina romaneasca de care putem sa ne mandrim in fata celor de la Skoda, PSA sau Fiat!

Are o calitate de fabricatie realmente low-cost, pentru ca doar acolo puteau cei de la Dacia, impreuna cu producatorul din China, sa reduca costurile de fabricatie, respectiv sa produca masina cu un pret foarte mic de vanzare!

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Nu ne-a placut la masina din acest test ca nu avea cotiera central, volan reglabil in adancime, scaun reglabil pe inaltime, insa si lipsa unui buton care sa te atentioneze cand sistemul de Aer Conditionat este activat!

Masina nu are satelit de comanda al sistemului audio, iar daca vrei sa schimbi postul trebuie sa accesezi meniul, destul de lent al sistemului Media Nav.

Si in final putem pune si o nota negativa la trenul de rulare, care este rigid, insa si anvelopelor chinezesti care sunt de o calitate low-cost, la toate capitolele! Aici fanii Renault spun ca daca esti client de Spring, priumul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa inlocuiesti, din prima zi, aceste anvelope.

CE NE-A PLACUT:

Este masina electrica cu cel mai mic pret de achzitie.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Are un acumulator de 27 kwh cu garantie 8 ani, iar upa 10 ani Dacia spune ca acest acumulator va avea in continuare 75% din performantele initiale!

Merge in viata reala fara probleme, chiar si 250 de km cu o singura alimentare, lucru greu de spus pentru un VW eUp, Skoda Citigo, Mazda MX-30, Peugeot e2008 sau Renault ZOE de 22 kw.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

Consuma doar 9 kwh daca mergi economic, cifra excelenta, datorata greutatii de maxim 1 tona si a motorizarii de 44 CP.

Va avea costuri reale de intretinere extrem de mici, cei de la Dacia spun ca anual clientul trebuie sa vina la service pentru a schimba filtrul de polen al sistemul de aer conditionat.

dacia spring 2021, test drive dacia spring, test romania spring 2021, autonomie dacia spring, dacia spring rabla plus, 0-100 km/h, viteza maxima dacia spring, probleme dacia spring 2021

 

 

 

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Daca masinuta asta ar fi avut un motor de 60cp si o baterie de 35 kwh, as fi dat bucuros 2.000 de euroi in plus (mai mult nu ar fi costat), si ar fi fost o masina foarte buna si pt. drumuri interurbane nu f. lungi (pana in 200 km).
    Si asa, e o masina de oras excelenta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente