Este foarte greu de scris acest test comparativ pentru ca, fara discutii trebuie spus ca o Alfa Romeo este mai buna decat un Renault din toate punctele de vedere.
Acest lucru a fost scos in evidenta in urma unui test drive comparativ din Europa, unde jurnalistii au pus fata in fata noua Tonale de la Alfa Romeo si noul Austral de la Renault.
Concluzia jurnalistilor a fost aceea ca Renault a realizat o masina foarte buna cand are sub capota motorizare E-Tech de 200 CP si cutie cu 4 trepte, nu si versiunea de volum 1.33 TCe mild hybrid de 160 CP cu celebra cutie XTronic CVT de la Nissan.
TEHNICA ALFA MADE IN USA VS TEHNICA RENAULT by DACIA
Este greu de crezut, insa Alfa Romeo Tonale este de fapt un Dodge Hornet realizat de americani pentru piata din SUA, aici masina fiind comercializata sub brand-ul Alfa Romeo pentru ca vorbim de un model SUV cu tenta sportiva.
Din pacate in Europa nu avem motoare si transmisiile lui Dodge Hornet, insa ne bucuram de o motorizare nou Stellantis cu 4 cilindri de 1.5 litri si 160 CP.
Sub capota lui Austral mild hybrid se ascunde motorul de Dacia Duster de 1.33 TCe care aici ofera 160 CP si care este ajutat de un alternator pe curea in anumite situatii.
Test Drive cu noul SUV compact Alfa Romeo Tonale Ti 1.5 MHEV Hybrid 7TCT Getrag 160+20 CP 2022
Alfa Romeo declara ca modelul este 100% Hybrid, si asta o putem confirma in urma testelor cu masina in Romania insa si cu fratele Jeep Compass cu aceeasi motorizare.
Americanii au ales sa faca motorizarea 1.5 Turbo de 160 CP si 240 Nm, insa si sa monteze un motor electric de 20 CP si 55 Nm direct in transmisia Geteag electrificata, sistemul purand merge in modul EV pe distante decente.
De partea cealalta Renault a ales cea mai slaba cutie CVT de pe piata, celebra XTronic de la Nissan care are cateva rapoarte prestabilite, insa care nu functioneaza bine corelat cu motorul MHEV.
RENAULT PIERDE LA CAPITOLUL PERFORMANTE SI CONSUM
In urma testului jurnalistii au arata ca Alfa Romeo Tonale atinge 100 de km/h in doar 8.8 secunde, iar Renault Austral este penalizat de cutia CVT si ajunge la aceeasi viteza in doar 10.3 secunde.
Nissan renunta complet la cutia automata XTronic pentru una germana ZF
Aceeasi situatie a fost regasita si la capitolul viteza maxima unde Alfa poate atinge 212 km/h si Renault se chinuie pe la 172 de km/h.
Consum din acest test comparativ a fost de 7 litri pentru Afla si de 7.1 litri pentru Renault, masina italienilor fiind aici cu peste 100 de kg mai grea la gol.
CONCLUZII
In concluzie ambele masini au preturi de achizitie asemanatoare insa doar Alfa Romeo ofera un model HYBRID cu o transmisie Getrag rapida, in timp ce Renault ofera motorul de Dacia Duster si cutia CVT X-Tronic de la Nissan, cutie mult blamata pe toate pietele la capitolul fiabilitate in timp.
Autolatest recomanda cititorilor sa-si cumpere marca si masina dorita, insa cand pui fata in fata o Alfa si un Renault de ultima generatie alegerea francezului devine una discutabila pentru Afla noastra este de fapt un SUV 100% american ( Dodge Hornet) imbracat cu haine europene de cea mai buna calitate.
Am mers cu ambele. Doua rable. As zice că Alfa e mai ok dar si pretul este pe măsura. Pentru o masina peste 40 000 nu ofera prea multe. Mi-am luat Ssangyong Korando. Mult peste ambele si ca dotari si ca performate dar si un pret aproape la jumătate.