Daca te uiti putin pe gama celor de la VW pe piata din Romania constati fara prea mari probleme faptul ca aici primesti doua crossovere cu motoare L3 1.0 TSI, un Golf extrem de scump si un Tiguan de generatie veche la randul sau cu un pret prohibitiv.
Restul gamei VW in Romania si Europa este impanzit de modele electrice pe care nu le vrea nimeni, respectiv multimea de ID.3, 4, 5 sau eUp.
In Romania un Polo Life 1.0 TSI de 96 CP pleaca de la 20.000 euro, in timp ce in SUA un Jetta cu motorul 1.5 TSI de 158 CP si cutia automata cu 8 trepte Tiptronic se vinde echivalent cu aceelasi pret.
In Romania un Tiguan 1.5 TSI cu transmisie manuala fara nici o dotare optionala se vinde cu 31.500 euro, in timp ce in SUA aceeasi masina cu motorul 2.0 TSI de 184 CP si cutie Tiptronic cu 8 trepte se vinde cu suma de 26.000 euro.
Trecand mai departe vedem ca in SUA aceeasi companie VW are in oferta SUV-uri extrem de interesante si puternice precum Atlas, Taos sau Altas Cross Sport, in timp ce in Europa vedem pe langa gama EV ID doar un Golf 8 supraevaluat ca pret sau un Taigo T-Cross care nu sunt nimic altceva decat modele Polo supraintaltate.
Din gama pentru Europa au disparut modelele Passat, Touareg sau Arteon chiar daca acestea inca apar pe site-ul VW din Romania.
Unul dintre cele mai bine vandute SUV-uri VW din lume este noul Atlas Cross Sport cu motorul 2.0 TSI de 234 CP si cutia cu convertizor de cuplu Tiptronic si 4Motion, masina care in versiunea full option ajunge la nivelul unui VW Golf 1.0 TSI cu ceva dotari.
Am configurat in Romania noul VW Polo 1.0 TSI de 95 CP si am ajuns la un pret de 27.000 euro
Nu-i prost cine cere,prost cine cumpără!
“Musca trage la rahat și românu’ la Passat.”
Vezi ca o mare parte din diferența de preț între America și Europa vine din faptul că în America nu se plătește TVA (aproximativ 20% în plus contează atunci când faci o comparație directă).
Oricum diferența este nu numai în preț, nesimțită ci și în dotările pe care nu le oferă nouă româniei.
Multe articole similare nu sînt bine documentate,cu sau fără intenție,astfel putem vorbi despre o încercare de influențare a clienților Europeni,părerea mea.
Iar dacă vorbim la modul general,VW oferă calitate ridicată față de multe mărci Europene la o fiabilitate de lungă durată în timp.
Cînd,încă sînt multe mărci auto care chiar și acum,la vînzarea unui autoturism nou oferă tot la ,,opționale”,AC și direcția asistată(power steering),vorbind despre o tehnologie de acum veche dar scumpă…..
Pai pentru cetățeni de mana a șaptea ce vreți?
In SUA taxele pt masini sunt in jur de 10%. In California sunt taxe platite la nivel local intre 7.75 si 9.75 %.
Preturile VW au fost foarte bune imediat dupa scandalul din 2016 cu emisiile. Atunci VW a fost nevoit sa incerce sa recastige increderea pietei americane si au venit cu masini ok si preturi mici. Eu am luat un Atlas SE 4Motion , motor 3.6 cu 32k plus taxe 9.25%. Acum aceeasi masina este peste 40k plus taxe.
Volkswagen, o mare țeapă!!!
Micționez pe volsvaginul nemțălăilor..Pentru șoselele din Românica, Dacia noastră e sfântă..
Vw: țepari, nesimțiți, hoți. Garanție mica pe măsura calității cotețelor cu acest nume.
Eu zic asta de ani de zile: masini supra-evaluate cu preturi isterice.