Grupul VAG a luat decizii gresite incepand cu anul 2015 cu #Dieselgate, electrificarea marcii fiind un adevarat esec.
De fapt, un ID.3 se vinde in Europa cu 25.000 euro mai scump decat in China, insa marele soc este scoaterea de la vanzare a lui VW Passat.
Daca Golf 8 este un esec comercial pentru ca este prea scump si inferior tehnoligic unui Golf 7, gama Passat ramasese singura care mai avea vanzari traditionale pe toate pietele din UE.
Insa, inceputul anului 2023 a reprezentat scoatere din productie a lui Passat, acesta urmand sa fie inlocuit cu o electrica ID.7 care nici macar nu a intrat in productie in China, insa germanii au spus ca dezvolta o noua generatie de Passat 2024 cu motoare diesel si PHEV.
Mai jos vezi o galerie foto completa cu cele mai de succes generatii de VW Passat lansate incepand cu anii 70 in Germania de Vest.
ISTORIE PASSAT
Prima generație VW Passat B1 a debutat în 1973 cu o caroseriesemnată de Giorgetto Giugiaro și cu multe elemente de ordin mecanic împrumutate de la Audi 80.
A urmat anul 1980 cu generatia B2 care avea in dotare o versiune turbodiesel si un benzinar cu 5 cilindri. Productia a fost extinsa inafara statului german astfel incat noile Passat-uri se asamblau deja in Belgia, Spania, Brazilia, Mexic, Africa de Sud si Japonia.
Istoria Passat continua cu modelele B3 si B4 care avea deja forme aerodinamice diferite de cele ale primelor generatii.
Generatia a 5-a a debutat in anul 1996. Passat B5 a primit o gama larga de motoare cu 4 si 6 cilidri ce livrau intre 90 si 193 cai putere. Mai era disponibila o versiune W8 de 4,0 l si 275 cai putere.
Volkswagen Passat B6 a fost lansat 2005, iar B7 in 2010. In principiu B7 este considerata a fi o varianta facelift a generatiei a 6-a.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Pai mai alaltăieri scoatea model nou ,acu iese din producție