Volvo Cars se afla intr-o situatie putin placuta pentru ca electrificarea a esuat, iar masinile sale electrice sunt penalizate in UE pentru ca sunt fabricate de catre Geely in China.
Constructorul auto Volvo Cars, cu sediul în Suedia, a anunțat marți că intenționează să lanseze reduceri de costuri de 18 miliarde de coroane suedeze (1,87 miliarde de dolari), în condițiile în care profitul său operațional a scăzut puternic în primele trei luni ale anului.
Volvo Cars, care este deținut de Geely Holding din China, a raportat un profit operațional de 1,9 miliarde de coroane în primul trimestru, în scădere de la 4,7 miliarde de coroane în aceeași perioadă a anului trecut.
Compania a declarat că așa-numitul său „plan de acțiune privind costurile și lichiditățile” va include reduceri ale investițiilor și concedieri la operațiunile sale din întreaga lume.
VOLVO RECUNOASTE CA ARE VANZARI SLABE!
“Există o scădere a volumului și o concurența în materie de prețuri. La toate acestea se adaugă problemele cauzate de tarifele suplimentare, astfel încât este foarte dificil să prezicem viitorul, spune Volvo Cars CEO Håkan Samuelsson.
Acțiunile Volvo Cars au scăzut cu până la 10% marți, înainte de a-și reduce o parte din pierderi. Ultima dată firma a fost tranzacționată cu 8,1% mai jos în jurul orei 1:50 p.m., ora Londrei.
Pe piata din Romania Volvo nu a reusit sa vanda mai mult decat cumpara romanii de pe piata SH, situatie nefasta pentru un producator premium pe o piata unde BMW si Mercedes-Benz au vanzari foarte bune.
De asemenea, dealerii Volvo sufera si pentru ca masinile importate SH nu ajung la service la reprezentante pentru ca preturile sunt prohibitive.
Noul Volvo EC40 Twin Motor Performance de 70.000 euro are o autonomie in urma testelor de 360 km
Pot sa ramana cu modelele clasice. S90, V60, V90, XC 90 si XC 60 se vand inca bine. In asteptarea benzinei/motorinei sintetice pot continua cu motoarele termice, iar daca mai au ceva in cap, sa revina la diesel. Sigur mai gasesc cumparatori pentru ele.