Din pacate pentru germani acest moment se pare ca este prea tarziu pentru ca electrficarea masinilor Volkswagen Group a ESUAT lamentabil.
De fapt, la jumatatea anului 2024 nici un client traditional al marcilor Volkswagen Group nu vrea sa-si cumpere o masina electrica pentru ca sunt scumpe, inferiore celor de la Tesla si au o rata a fiabilitatii incredibil de mica.
Astfel, Volkswagen Group incepe o restructurare masiva prin reducerea si inchiderea productiei de masini EV, iar multe miliarde de euro se vor duce spre dezvoltarea de masini HYBRID si PHEV care au devenit cele mai vandute pe toate pietele din UE.
Din pacate pentru Volkswagen Group acestia nu au in gama decat o singura motorizare hybrid, 1.5 TSI si problematica transmisie DSG6 electrificata care este inferioara produselor de la Toyota, Ford, MG sau Peugeot-Citroen.
Singura solutie prin care Volkswagen Group va avea de castigat cota de piata este realizarea unui motor TDI Hybrid cum vedem ca face Mercedes cu gama ed, masini extrem de apreciate de catre utilizatori chiar si cand se ruleaza pe autostrada la viteze mari.
In prezent cea mai slaba motorizare VW este cea cu 3 pistoane 1.0 TSI, motor care se mai regaseste doar pe masinil de clasa mica, iar motorul de volum este L4 1.5 TSI in diferite versiuni de putere.
In strategia de dezvoltare denumita Mechatronics VW deja vorbeste de noua platforma tehnica Scalable Systems Platform (SSP) care este destinata atat masinilor electrica cat si cele cu motoare termice unde sunt incluse si cele diesel TDI, platforma care intra in productie undeva inainte de anuk 2030.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI