EuroNCAP impreuna cu americanii de la IIHS au anuntat ca lucreaza la noi elemente tehnice care vor intra in vigoare peste doi ani, schimbarile principale fiind eliminarea multor comenzi care acum se fac pe ecranele de tipul touch.
Specialistii spun ca industria auto trebuie sa se intoarca la comenzile cu butoane fizice intuitive care functioneaza fara probleme chiar si 50 ani ani fara ca soferul sa necesite inlocuirea ecranelor touch problematice.
Cel mai afectat producator urmeaza sa fie Tesla care are cele mai multe comenzi prin display-ul central gigant montat pe toate masinile, anul trecut americanii renuntand chiar si la manetra schimbatoruluiu care este acum SLIDE pe ecran.
Pentru a avea 5 stele de siguranta EuroNCAP viitoarele masini vor avea nevoie de comenzi clasice cu butoane, butoanele touch de tipul haptic cum vedem la VW urmand sa fie si ele interzise.
Si ca sa intelegm mai bine de ce este obligatoriu sa ne intoarcem la butoanele fizice jurnalistii din Suedia au testat un vechi V70 din 2005 in comparatie cu ultimele modele cu display-uri touch, si toti soferii au reusit sa porneasca scaunele incalzite, sa gaseasca un post de radio, sa reseteze computerul de bord si sa scada intensitatea luminii de la bord in doar 10 secunde.
Soferii au incercat aceleasi proceduri si in modelele NOI si au avut un timp de 44.9 secunde, timp in care masina a parcurs o distanta 1.4 km.
Adica, masinile noi cu ecrane touch sunt mult mai periculoase in trafic fata de cele vechi care au comenzi cu butoane.
Vezi cum au evoluat interioarele auto in ultimii 40 de ani! Putine marci si-au pastrat identitatea
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI