De mai bine de 40 de ani, Romania discuta fara succes despre tronsonul de autostrada Ploiesti – Brasov, necesar acestei zone. Planificarea sa a culminat cu un proiect complet irational, datand din anul 2002, care consta într-o ruta ce ar fi traversat centrul orasului Busteni, peste raul Prahova.
Cu toate acestea, finantarea pentru acest proiect a fost respinsa aproape 15 ani mai tarziu (!!!), în cadrul unei conferinte la care au participat aproximativ 50 de primari din regiune si reprezentanti ai Bancii Mondiale.
Emisarii Bancii Mondiale au declarat categoric ca nu vor finanta distrugerea unei zone turistice. S-a sugerat, atunci, adoptarea uneia dintre propunerile alternative – deja elaborata în detaliu, care ar fi evitat o astfel de interventie dezavantajoasa prin utilizarea a doua trasee de tunel. Aceasta solutie ar fi putut sa obtina, de asemenea, aprobarea Bancii Mondiale.
Dupa aceea, subiectul autostrazii Ploiesti – Brasov a disparut din opinia publica timp de aproape sapte ani.
Acum, un nou plan a iesit la rampa, care va produce prejudicii si va duce la distrugerea
permanenta a întregii industrii turistice din Busteni si împrejurimi. Un tronson de autostrada pozitionat direct deasupra orasului, aproape de casele, pensiunile si hotelurile din zona; nu în ultimul rand, un tronson care ar urma sa fie construit la aproximativ 30 de metri deasupra Castelului Cantacuzino, afectand întreaga configuratie a vaii.
Dupa cum se observa în simularea video, tronsonul de autostrada ar traversa în mod ilegal si aria protejata a acestui monument istoric de categorie A.
Cum ar putea fi acesta rezultatul a peste 40 de ani de planificare?
Acest proiect distruge veniturile potentiale ale industriei turismului, ce s-a consolidat de-a lungul anilor, lucru ce se reflecta în numarul mare de restaurante, pensiuni si hoteluri existente, dar si nou construite.
Inclusiv Castelul Cantacuzino s-a dezvoltat continuu începand din 2008, devenind astazi unul dintre cele mai importante repere turistice ale Romaniei, estimat la peste 450.000 de vizitatori pana la finalul anului. Acestia doresc sa se bucure de magnificii Munti Bucegi si de edificiul istoric. Castelul Cantacuzino este situat pe locul unei vechi cabane de vanatoare care a existat înca din secolul al XVIII-lea. Are o vechime de peste 100 de ani si a servit drept popas pentru familia Cantacuzino în drumul lor spre Brasov.
Castelul Cantacuzino a fost construit între 1901 si 1911 în stil neoromanesc, singurul stil romanesc din istoria arhitecturii care a reînviat traditia, i-a întarit originile si a legat-o de prezent.
Exista cinci planuri alternative cu tuneluri si alte rute, care vor duce în mod evident la eliminarea orasului Busteni de pe harta destinatiilor turistice, consecinta pe care nimeni nu a catadicsit sa o ia în considerare. Din nou, se remarca gradul de coruptie din în spatele
acestui proiect.
Consecintele socio-economice si alte implicatii au fost, probabil, complet ignorate aici.
Pe cat de important este ca Romania sa obtina, în sfarsit, o conexiune nord-sud în aceasta
regiune, care ar lega orasele Ploiesti si Brasov, pe atat de important este sa protejam sursele de venit oferite de industria turismului în aceasta zona, care au fost create cu truda de-a lungul anilor.
Nu trebuie uitat ca Valea Prahovei este una dintre cele mai frumoase zone din Romania, atragand milioane de turisti în fiecare an în tara si este, de asemenea, una dintre cele mai populare zone de agrement pentru romani.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Pai atunci sa nu se mai construiasca autostrada deloc. Orice solutie ar fi aleasa cineva va acuza pe altcineva de reavointa, coruptie, interese ascunse, complicitate etc.
Daca nu se construieste nimic va fi din ce in ce mai rau, asta este evident, dar macar nimeni nu va putea fi acuzat de nimic, deci toti vor putea dormi linistiti in patul lor.
O nebunie!
E ok, daca o face pe stalpi nu cred ca afecteaza prea mult, zidul ala e naspa. Si protectie de sunet.