Japonezii vin in Europa sa ofere pentru prima data o masina 100% electrica, una realizata impreuna cu cei de la Subaru si care din pacate are lacune care vor duce la vanzari modice.
In primul rand trebuie spus ca vorbim de noua Toyota bZ4X 2022 care se vinde si in Romania si care in versiunea sa de top recomandata are deja un pret de peste 60.000 euro, si aici nu vorbim de o masina electrica premium.
Marile probleme ale lui Toyota bZ4X sunt lipsa unui torpedou la interior, si o vizibilitate chiar mai proasta a indicatoarelor chiar si cand este comparata cu cea de la Peugeot i-Cockpit. Si spune asta pentru ca Peugeot are un volan cu un diametru mai mic fata de ceea ce ofera Toyota.
Continuand seria neajunsurilor ajungem la pretul real de vanzare de peste 60.000 euro, pret aflat la nivelul unui Model Y Long Range.
In primul rand Tesla are o putere maxima de 441 CP si aproape 500 de Nm, in timp ce un Toyota bZ4X AWD nu ofera decat 215 CP si 360 Nm.
Pe sosea diferentele sunt incredibil de mari pentru ca Tesla ajunge la 100 de km/h in doar 5 scunde, iar Toyota bZ4X se chinuie cu o repriza de 7 secunde.
Diferenta de 5.000 euro dintre cele doua masini spune totul, Tesla Model Y fiind mai mare, mai bine realizata calitativ, are o putere maxima dubla, ajunge la 100 de km/h in 5 secunde si merge in real life in medie cu 150 km mai mult decat Toyota.
Acesta sunt motivelele pentru care Toyota bZ4X va ramane doar o masina de imagine in Europa, iar volumele urmand sa fie realizate de Tesla Model Y si Kia EV6.
Si daca chiar vrei cea mai buna masina electrica cu un pret mediu de achizitie te poti uita la un Tesla Model 3 Long Range care deja ofera o autonomie de 603 km, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 4.4 secunde.
Cireasa de pe tort este ca un Toyota bZ4X poate atinge o viteza maxima de 159 km/h, in timp ce Model 3 poate atinge 233 de km/h fara nici cea mai mica problema si are un pret in Romania de 59.990 euro cu TVA si fara Rabla Plus, adica un pret final de 48.200 euro!