Este greu de crezut insa specialistii din Germania arata ca motorul diesel se stabilieaza la o cota de piata in UE la peste 20% in ciuda faptului ca pretul motorinei este foarte mare.
Schmidt Automotive Research arata ca in 18 tari din UE masinile diesel au scazut din 2015 cu peste 20%, insa piata a inteles care sunt dezavantajele modelelor electrice vs cele traditionale.
Realitatea este ca in ultimele doua luni masinile diesel au afisat o crestere sesizabila fata de anii precedenti, iar vanzarile de masini electrice sunt intr-o mica scadere in Europa.
In primul trimestru europenii au cumparat 9.9% masini electrice, 17.3% masini diesel si 38.5% masini pe benzina. Vedetele sunt masinile hybrid si PHVE care reprezinta 31.3% din piata europeana.
Conform specialistilor, soferii din Germania, Italia si Franta vor cumpara si mai multe modele diesel pentru ca autonomia reala de peste 1.000 de km si costurile relativ mici cu mentenanta sunt criterii importante.
Păi normal. Studiile privind performanța și impactul asupra mediului sunt făcute pe genunchi!!O simplă întrebare. :de ce un motor de 1500 cmc aprox. diesel din anii 80 consuma 4,5_5% iar acuma în 2022 6-7%,in situația în care au calculatoare,turbine,senzori,și alte “îmbunătățiri,” cât costă producerea de energie electrică pt 100 km parcurși? Cât țin bateriile după 3 ani de folosință a mașinii electrice?
Performanta unui motor din zilele noastre nu îl compari , e normal să crească si consumul