Una dintre cele mai promovate masini electrice din lume se pare ca are o mare problema cu consumul real de kw atunci cand este scoasa pe circuit.
Astfel, un Taycan Turbo GT 100% electric are o baterie cu o capacitate utilizabila de 97 kWh, consumul pe circuit fiind de 42,7 kWh de energie într-o singură rundă. Cu lungimea porțiunii măsurate a circuitului (20,832 km), asta înseamnă un consum de 204,97 kWh la 100 km!
Convertit în echivalentul consumului de benzină, acesta echivalează cu arderea a aproape 80 de litri de benzină la 100 km. Și dacă ne gândim că nu este o problemă să conduci cu mașini electrice în jur de 16 kWh de consum la 100 km, acesta este de aproape 13 ori mai mare decât în condusul normal.
Insa cand compari aceste cifre cu ele ale unei supersportive cu motor termic vei constata ca acestea nu consuma echivalent a 80 de litri la 100 de km!
De fapt cu un Porsche 911 GT3, poți conduce „normal” cu 8 până la 10 litri la 100 km, adica de patru sau poate de cinci ori mai mult putin cu motorul pe benzina.
Acesta este realitate electrificarii pe circuit.
Oficial acest Porsche are urmatoarele date referitoare la consum: Taycan Turbo GT Consum de putere combinat în kWh/100 km: 21,3 – 20,6; Emisii de CO₂ combinate în g/km: 0; Clasa CO₂: A.
Porsche Taycan Turbo electric pierde 100.000 de euro din pretul initial in doar 3 ani