Se pare ca actuala criza financiara a fortat multi romani sa-si cumpere masini EV second hand din Europa de Veste cu preturi decente fara a tine cont de faptul ca modelele EV vechi sunt cu adevarat ” de ras”!
Si cand spunem asta ne uitam la un Nissan Leaf I din 2012 care avea o baterie de 22 kwh si care in conditii de iarna pe autostrada nu mai poate merge nici macar 35 de km cu o singura alimentare.
Testul a fost realizat in Marea Britanie in conditii bune de iarna cu o masina in stare foarte buna asemenea acumulatorului.
Domnilor de la autolatest :
Masina electrica e viitorul, oricât scrieți contra
DACIA , domina la nivel national vânzările de automobile electrice și nu numai, ocupând primele 4 locuri (pe 4 fiind spring) , romanii înțelegând ca nu e loc de increzaciune și snobism pe bani mulți in vremurile pe care le tranversam !
Ok….insa Dacia Spring nu este masina! 🙂
Decât să cumperi o electrică second hand la care tb să înlocuiește bateria obligatoriu ca să nu ai surprize pe drum atât iarna cât și vara și care este cam 50-60% din valoarea mașinii de nouă mai bine îți iei o fosilă second-hand la care schimbi distribuția care ar fi să zicem cea mai scumpă operațiune și tot te va ține 100 000 km de acum încolo dacă o îngrijești cum tb( ulei, filtre de calitate etc)și nici nu mai pierzi timpul cu orele la încărcat .. Plus prețul curentului electric care sa scumpit….exagerat…Iar dacă este afară -5,-10 grade te doare la bască…cu o baterie bună 300-500 lei schimbată regulat la 5-6 ani Concluzia….sau cam păcălit fraierii care sau ambiționat să și ia o electrică să dea mai bine pe stradă… să să fie mai cu moț decât ceilalți La fel și cu mult lăudata Tesla… să i vedem pe posesorii care au aruncat pe ea 100 000 $ de nouă,peste 8-9 ani să și pregătească 45-50 000 $ pt schimbarea bateriei….ha ha ha🤕🤕😭😭😭
Da ,masini pot fi orice harbri care scot fum si ard diverse mizerii.Dacia Spring este automobil !Unul care este cautat pt ca se conduce usor ,pt ca nu face zgomot ,nu face fum ,nu cheltuiesti bani multi cu el,etc
Da ,se stie ca iarna au autonomie mica electricele, mai ales din cauza incalzirii insa chiar si asa randamentul lor este net superior termicelor.Cu o masina termica poti face mai multi km doar pt ca rezervorul este supradimensionat.Adica la viteza maxima pe autostrada ,iarna si o termica care consuma peste 20L/100km poate rula doar max 50 km daca rezervorul ar fi de 10L…Oricum sunt niste aberatii.Nu cred ca se pot consuma 60kw/100km,decat cu masini de sute de CP.Atunci luati un Mustang V8 si vedeti ca si ala poate consuma 100L/100km deci nici cu rezervor de 50L nu ar putea face mai mult de 50km la viteza maxima…Astea sunt interesele petrolistilor !Oricum treptat vor fi inlocuite toate termicele asa cum si ele au luat locul trasurilor cu cai cu mai bine de 100 de ani in urma (de-a lungul catorva zeci de ani).Si electricele vor deveni tot mai performante,ca le place sau nu celor cumparati sa le denigreze…Daca vreti sa faceti studii adevarate cautati sa vedeti cata energie de fiecare fel trebuie consumata pt a obtine aceeasi performanta cu fiecare dintre masini(adica sa deplasezi aceeasi greutate pe aceeasi distanta ,la aceeasi viteza si conditii de mediu).Nu uitati sa precizati ca atunci cand stati pe loc pt incalzire cu o electrica se consuma putin curent de catre pompa de caldura pe cand motorul termic trebuie sa mearga in gol si sa consume si polueze enorm ,pt acelasi lucru.Si daca vreti sa mergeti pana la capat vedeti si cat se polueaza pana se obtine acel combustibil consumat (kwatii electrici vs acei L de benzina/motorrina arsa,nu doar cat polueaza prin arderea lor).Si nu mai comparati piesele (adica cat polueaza productia fiecarui veh,inclusiv bateria) ca si termicele au baterii si productia lor este deasemenea f poluanta(daca va ganditi la toate metalele utilizate de la extractia minereurilor la prelucrarea lor,materialele din cauciuc si plastic fabricate din petrol,ferodou pe la ambreiaje,etc)
Boss cum crezi ca se produc bateriile? Cu utilaje pe baterii, asa-i?