Clientii de masini Dacia care au iesit din garantia de 3 ani sau 100.000 de km, si care au probleme cu motorul sunt de-a dreptul socati de costurile reale cu reparatia acestor motoare.
In multe situatii reparatia capitala a unui asemenea motor poate sa fie mai mare decat cea a intregii masini, motiv pentru care romanii cauta cu disperare in dezemembrai aceste motoare.
Tinand cont de rata problmelolor, samsarii cu dezmembrari au crescut atat de mult preturile incate un motor de Logan depaseste 3.200 euro fara montaj inclus.
In urma cu 5 ani un motor de Dacia Logan I avea un cost mediu pe dezmebrari de 500 euro, iar daca plateai inca 200 de euro samsarul oferea si montaj.
Acum, Dacia are probleme cu trei motoare pe benzina care au preturi exagerate chiar si SH cu sute de mii de km.
Acestea sunt 1.0 TCE H4D450 H4DB450 montat pe Logan 3 si Sandero 2, 1.2 TCe H5F 408 montat pe Duster I, Dokker si Lodgy, si mai noul 1.3 TCe H5HB470 de 130 sau 150 CP gasit pe Duster II facelift.
Este socant si faptul ca vechiu motor Dacia H4B 408 0.9 TCe a ajuns sa fie vandut cu peste 2.000 euro pe gama Logan II care are un pret mediu de 5.000 euro pe piata SH in conditii bune de functionare.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Logan3,la nici 10 mii începe sa zornăitoare turbina,la nici 10 mii probleme cu gpl -ul+multe avarii care se semnalează în bord și care se soluționează prin ștergerea erorilor ,nu prin înlocuirea defecțiunilor…niște zdrențe de oameni la garanții (îți spun că e o mașină de 14 mii € și ce așteptări vrei la banii ăștia?)
Eu zic că nu sunt samsari pt că ei vând în general doar piese și dacă nu-ți convine prețul mare pt motor dezmembrat, cumperi mașina SH că ai doua avantaje,cred eu :1°vinzi mașina ta și tot mai recuperezi ceva și 2°probezi efectiv motorul in mers înainte să dai banii.Legat de motoarele de 1.2L ,da sunt probleme dar de celelalte numai la voi aud.Un Taxi sau mașină de companie ori livrări face peste 100.000 km in ăștia 2 ani de când au aparut(chiar mai mult) deci am fi auzit.Cu cate o excepție la nu știu câte vândute nu poți să spui decât că sunt accidente de fabricație și nu defecte de proiectare sau economii intentionate,pt scăderea fiabilității .Mai ales că unele sunt concepute împreună cu Mercedes…Cine-si riscă viitorul când are luni de zile la rand locul 1 în vânzări în Europa(cu Sandero)?Chiar nu înțelegeți că există teste de laborator care simulează sute de mii de km ?Chiar și cele de 1.2L ,eu cred că au intrat pe mana unor nepricepuți(schimba uleiul la 2 ani și peste 30.000 km,ambalează motorul rece in draci,etc).Juriștii nu ne spun că necunoașterea legii nu e motiv sa te sustragi urmărilor faptelor tale ?Pai ce ,cunoaște cineva legile?Se predau in scoli?Așa fac și eu cu cunoștințele minime despre motoare…Poate unele din motoarele alea picate la doar 75.000km sunt eroice,in condițiile in care au fost exploatate…Cine știe ?Nu iau apărarea dar știu ca au mai existat mașini/motoare recunoscute cu pbl din fașă ,de la Fiat,Opel,Citroën și chiar Peugeot.Greseala Renault e ca a lasat sa se adune atâta nemultumire.Ceva pbl sunt cu acel motor,totusi…Asta e cu proiectarea la limita,”pe calculator”,pt economii …Toți o faceți în domeniile voastre !Doar in Ind auto nu e in regula,nu ?
De ce trebuie sa ii numiți pe toți samsari ?
Nu poti cere doar pe motorul SH pretul intreg al unei masini SH!
Puneau si ei 1500 de euro….nu 3,200 euro!
Acum intelegi partea cu samsarii din dezmembrari!
Pentru ca samsar nu înseamnă nimic altceva decât intermediar.
Motoarele proaste sunt scumpe la SH pentru că se caută. Vorbeam cu un “samsar” care se ocupa doar cu piese de Dacia. Spunea omul că în 10 ani a vândut numai 2 motoare de 1,6l, că nu se caută și nu prea prezintă interes pentru el. In schimb, cele de mai sus, in special cel de 1,2l , se vând “că pâinea caldă”. Nu stă niciodată pe stoc cu ele. Spunea că cineva a trebuit să înlocuiască un modor de 1,2l, după doar 60 mii km. Păi astea sunt motoare? Asta e bătaie de joc.
Păcat de succesul avut anterior. Dacia a pierdut o mulțime de clienți.
Unde este Oltcit oare care era mult mai bun decât Dacia și avea bord de Citroen
Dețin Duster 2020 luat la 0 km începând de la 89000 km au început problemele acum am 238000 km și am schimbat 8 curele accesorii 2 fulii vibrochen,2 capace pompa apa ,un solenoid axa cu came,un termostat ,mia fiert motorul de 3 ori în 2 zile ,mi se aprind multe erori in bord ,rampa injectoare gpl Landi renzo a cedat iar una noua se vinde între 800 și 3200 lei ! Piesele le găsești cu greu doar după repere piesa (cod) că sa dai 20000 euro pe o mașină și să ai probleme din primul an e strigător la cer ! Eu unul pe viitor renunț la marca Dacia care este doar numele in rest e o petarda de mașină ! Mai bine iau un sh de 2 ani maxim vechime și îngroapă 10 Dacia la calitate și fiabilitate
Pe pagina noastra de Facebook poti pune si imagini cu facturile si eventual video pentru ca sa vada toata lumea!
https://www.facebook.com/autolatestromania
Cu tot respectul pentru posesorii de Logan sau Duster..motoarele au cilindree mica si cred ca sunt suprasolicitate.Nu comentez despre defectiunile de natura electrica/senzori,doar despre motor in sine dpdv mecanic.Cand il fortezi,mai ales de la rece nici nu te poti astepta decat la uzura prematura.Sunt destule situatii in care Loganuri si Dustere care de multe ori ma “preseaza” din spate sa maresc viteza ca la “liniute” si ma gandesc ce fel de motoare or avea…Am un Range Rover(si astea sunt stricacioase) dar are 240 CP,asa ca nu va mai mirati ca pica motoarele prematur daca le fortati aiurea.Si eu ma dau la o parte din fata unei masini mai puternice ca a mea…dar din fata unui Logan sau Duster cred ca e cam gluma.Asa ca…cum le fortati,asa le aruncati la gunoi mai repede.Mai vad si Loganuri tunate..asta e prea de tot…