Este greu de crezut insa piata auto din SUA a inceput sa se stabilieze, respectiv producatorii sa reduca din preturile exagerate de acum 12 luni.
Astfel, acum un sportiv Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost de 315 CP a ajuns sa fie comercializat cu suma de 30.920 USD, adica echivalent a 29.142 de euro, in timp ce un crossover banal construit pe baza tehnica a vechiului Yaris se vinde in Romania cu peste 31.000 euro.
Este vorba de gama Toyota C-HR fabricata in Turcia cu motorizarea 1.8 Hybrid si cutie CVT.
Fata de aceasta, masina americanilor are standard cutia AT10 cu convertizor de cuplu si un interior mult mai spatios asemenea portbagajului.
Din pacate pentru noi europenii, gama Mustang nu se mai vinde, versiunea V8 de cinci litri fiind doar o masina de showroom.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
In Europa preturile au fost mereu mai mari.Sa nu uitam de taxe ,că Turcia nu e in UE.SUA are la orice produse preturile mai mici ,calitate mai bună și acolo chiar e concurenta și respectat clientul(mă refer la înlocuirea produselor deși utilizate o perioada,returnarea/garanția,solduri,etc).Noi aici doar mimăm…E raiul comercianților in Europa.Din punctul asta de vedere e bine că nu face parte Turcia din UE.Ei mai lipseau in haosul asta ,să aducă stilul lor binecunoscut…Una peste alta japonezele se vând mai bine și la americani ,făcute la ei unele.Sunt mai eficiente și durabile deși se știe că o Toyota făcută acolo sau in Japonia nu seamănă cu jucăria făcută în Turcia.Masinile americane în primul rând au sigur o mecanica mai buna.La ei cutiile automate chiar sunt pe viață.Astea pt Europa parca-s făcute așa pt demo.Sigur pica relativ repede după garanție…pe când americanele îngroapă si caroseria(pot tine zeci de ani).Noi nu doar trăim dublu standard ci triplu.Asadar avem lumea bună și normala (SUA,Japonia,Corea de S,Australia,Canada) ,urmează Europa Occidentală(Germania,Anglia,Franța,etc) apoi noi ăștia din Est,piata de desfacere pt junghiuri noi sau vechi.Au ajuns și africanii ,care circula cu hârburi SH din toată lumea, să o duca mai bine ca noi din punctul asta de vedere.Pai cred că noi daca luam o mașină din Taiwan,Vietnam sau alta tara asiatica(cumpărată SH de la ei dar produsa in Asia) și o comparăm(același model) cu una făcută în Turcia,tot SH dar luată de pe piata din Romania de ex ,s-ar putea sa rămânem uimiți.Sa mergem de ex pana pica ceva sau un drum de anduranță de 10.000(turul Europei sa zic).Și asta din cauza poziției ghiocelului !Polonia și alții mai cu c***e decât noi,au dreptate când se răstesc la conducerea UE.Noi,prostii satului ,dar adevărat e că nu avem nici cu cine sa defilam,cu analfabeții și jepcarii din PSD sau antisemiții din AUR?Plătim ca prostii căruțe de bani pt niste hârburi noi…
Piata auto din ue este împotriva consumatorilor, pe când cea din US este pro consumatori. Am 2 masini, printre care o suedeza din 2009 in stare perfecta de funcționare și nu am de gând sa renunț la ea prea curând pentru vreo mizerie noua cu motor subdimensionat. Motoarele adevărate se fac pentru piata americana.