In ciuda faptului ca la conducerea Ministerul Transporturlui se afla pesedistul Grindeanu, lucrarile la celebra Centura II a Capitalei sunt in parametrii.
Cele trei loturi pe partea de sud sunt construite de catre compania turceasca Alsim Alarko care se afla in teren cu o forta de munca corespunzatoare, lucru destul de ciudat pentru un contract CNAIR in desfasurare!
Motivul principal este buna sincronizare a fostului Ministru al Transporturilor Catalin Drula cu antreprenorul pe aceste tronsoane!
In februarie 2021 Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a înmânat ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al A0, Autostrada de Centură București, firmei care a câștigat liciația pentru acest proiect.
„Știm foarte bine ce importanță au cele două inele de autostradă pentru noi, românii. Le urăm colegilor noștri din Republica Turcia mult succes. Ne dorim ca lucrările să fie de cea mai bună calitate, ca proiectul să fie livrat la timp și ca pe teren să existe mobilizare generală, astfel încât, până la finalul anului 2022, să dăm în circulație cea mai mare parte a celor două loturi, urmând ca restul să fie livrat în 2023, conform contractului. Am încredere în acest parteneriat și vă ofer sprijinul nostru”, a spus Drulă, care a mers astăzi la loturile 1 și 2 ale autostrăzii A0.
Au început lucrările la autostrada A0 Sud. Aproape 100 de utilaje, 96 mai exact, au ajuns încă de marți în şantierul de pe lotul trei al Autostrăzii Bucureştiului, A0 Sud.
Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru – A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obținerea autorizației de construire. Lotul 3 are o lungime de 17.9 km si este cuprins intre nodul DN6 si A1. Valoarea contractului este de 853 mil RON fara TVA.
Contractul a fost semnat in aprilie 2019. Durata contractului: 102 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garantie a lucrărilor. Termen estimat de finalizare: Decembrie 2023.
Suna a ODA adusa domnului Drula. Pe bune? Turcii nu trebuie sa-si faca altceva decat treba pentru care sunt platiti si pentru care li s-a acordat incredere in Romania dupa toate problemele facute de conationali. Aceasta firma poate fi serioasa, Trebuie sa dovedeasca. Autostrazile mult trambitate facute in Turcia nu prea sunt autostrazi toate. Sunt in cel mai fericit caz Drumuri expres. Sunt doua trei firme mari constructoare de autostrazi in Turcia care se pliaza dupa pretentiile si cunoasterea beneficiarilor. Atentie la termene si calitate! Avem cateva ciuperci de firme inscrise la licitatiile de pe A7.
Noi laudam doar atunci cand vedem ca se misca ceva la capitolul infrastructura! Oricum pe Drula l-am criticat tot timpul pentru ca in mandatul sau nu a facut nimic pe actuala centura…..gen doua sensuri de bidoane care nu necesitatu investitii magnifice etc!
Il putem lauda pe domnul Drula ca a avut inspiratia sa creeze Pro Infrastructura de unde a cules informatii si date tehnice diverse, impreuna cu sustinerea logistica a Asociatiei si a altor comunitati pasionate de infrastructura pe perioada mandatului. Toate acestea asezonate cu un mix de Social-media si de zambete sarmante, l-a mentinut pe domnul Drula intr-0 lumina buna. Dorinta dumnealui a fost una laudabila. Pacat ca nu a avut timpul necesar sa demonstreze. Dar oricum, putem compara realizarile dumnealui de pana acum cu motocicleta Mobra. Mult zgomot, mult fum, putina viteza!
Pot lauda spre exemplu firma UMB, pe care o urmaresc LIVE de peste 20 de ani, cred si care chiar lucreaza.