Japonezii de la Honda se vad din nou depasit complet pe piata auto din Europa de modelele celor de la Kia si Hyundai.
Exemplul cel mai bun este noul crossover Honda HR-V 1.5 e:HEV care se vinde in Romania cu un pret de 34.550 euro in versiunea Advanced Style, in timp ce o Kia Sportage Hybrid Style are un pret inferior.
La prima vedere diferentele de pret nu sunt asa de mari, insa putini clienti stiu ca acest Honda HR-V 1.5 e:HEV este de fapt un concurent pentru Kia XCeed, in timp ce un Sportage concureaza direct o Honda CR-V Hybrid care este mult mai scump la achizitie.
Noul crossover de clasa compacta Honda HR-V 1.5 e:HEV nu va avea mari sanse pe piata din Romania pentru ca aceelsi Sportage ofera mult mai multe din toate punctele de vedere!
HONDA ESTE DEPASITA COMPLET DE KIA LA CAPITOLUL TEHNICA!
Este greu de spus asa cand ne uitam la ceea ce reprezenta Honda pentru industria auto din Japonia chiar si in urma cu 10 ani, insa acum in anul 2022 vedem cum Honda HR-V 1.5 e:HEV de fata are sub capota un motor pe benzina aspirat de 1.5 litri care ofera o putere maxima de 107 CP/131 Nm, iar impreuna cu motorul electric integrat in cutia CVT masina afisand doar 131 CP.
De partea cealalta Kia Sportage Hybrid are un motor 1.6 turbo de 180CP/265 Nm plus un alt motor electric integrat in cutia automata cu 6 trepte care duc impreuna puterea maxima cumulata la un total de 230 CP si 350 Nm.
Adica Honda HR-V 1.5 e:HEV are cu 100 CP mai putin decat o Kia Sportage Hybrid si are in mare parte aceelasi pret de vanzare!
Cireasa de pe tort este cutia de viteze CVT a celor de la Honda care ofera aceelasi comportament rutier penibil atunci cand vrei sa faci o depsire tipica soselelor din Romania, in timp ce Kia ofera pe acest model cutia automata clasica AT6 cu convertizor de cuplu asemenea marcilor premium!
O mica corectie, Kia Sportage are cutie 7DCT (dublu ambreiaj) nu clasica cu convertizor de cuplu.
GRESIT! Are AT6 pentru ca este Full Hybrid!
Cutia AT6 (clasica, cu convertizor de cuplu) o gasim la fratele mai mare Sorento in varianta HEV. In versiunea neelectrificata au pus 8DCT, deci tot dublu ambreiaj.
Sportage Hybrid si Sportage PHEV au aceeasi cutie AT6 cu convertizor de cuplu ca si la Sorento! 8DCT este montat doar pe Sorento diesel!
Nu vreau sa par carcotas dar Kia Romania te contrazice. Arunca o privire pe site si o sa te convingi de asta. Daca ei gresesc atunci si eu am gresit.
https://autolatest.ro/wp-content/uploads/2022/01/s56ir67it.jpg
https://www.kia.ro/configurator/model/sportage/#/echipare
Confunzi MHEV cu HEV 🙂
Am testat ambele masini in configuratia de top cat si alte modele similare de la alte marci si in final am ales Honda HRV. De precizat ca pretul pentru Kia GT Line 4×2 HEV (varianta de top) sare de 40K EURO fara rabla pe cand Honda HRV Advance Style (verisune de top) este 34-35K EUR fara rabla.
Dupa aprope 5000 de km parcursi cu Honda, singurul regret pe care il am ca nu am ales Sportage este la capitolul volumul portbagajului, in rest, masina e ireprosabila.
Trecand pe langa faptul ca se compara mere cu pere in articol (Honda HRV fiind concurent direct cu Toyota CHR), cred ca trebuie un pic revizuita afirmatia asta: HONDA ESTE DEPASITA COMPLET DE KIA LA CAPITOLUL TEHNICA!
Kia are un sistem hibrid clasic pe cand Honda a reinventat roata cu sistemul lor full hibrid. In plus, vine cu garantie pana la 10 ani la tot sistemul hibrid inclusiv baterie. Alt avantaj pentru HRV e consumul superior fata de Sportage: 5,3 vs. ~7 modele full hibrid amble.
Mai este un aspect legat de fiabilitate, sub rezerva ca ambele sunt modele noi, Honda este totusi o marca renumita pentru fiabiliatea superioara. Ca o paranteza, Sportageul din showroom deja avea un led de pozitie pe duca (falfaia ca un neon stricat) iar legat de modelul anterior s-a plans lumea de probleme cu ambreiajul. Altfel, Kia e o optiune destul de buna si are atuurile ei.
Honda HR-V este un crossover! Sportage este SUV de clasa compacta! HR-V poate concura doar Stonic sau cel mult un XCeed! Concurentul direct al lui Sportage in gama Honda este CR-V……asta daca te-ai plans de spatiul interior 🙂