Cel mai mare constructor de automobile din lume a decis ca din 2026 masinile sale vor avea noua platforma tehnica EV care va avea caroseria turnata din trei bucati.
Acest procedeu se numeste casting si este folosit pe scara larga doar de catre Tesle, masinile produse de americanii fiind astfel mult mai ieftine si mai sigure in caz de accident.
Insa, japonezii de la Toyota au inteles ca acesta este viitorul si renunta complet la actuala platforma tehnica TNGA pentru ca este prea complicat si costisitor de produs.
Noile giga press de la Toyota vor putea stanta dintr-o bucata o masina Toyota in cateva minute, insa ca si la Tesla aceste masini urmand sa fie de unica folosinta.
Adica, daca vitoarea ta Toyota Corolla sau RAV4 este implicata intr-un accident minor la 30 de km/h caroseria casting se deformeaza si masina primeste pe loc din partea asiguratorului dauna toala.
Nici un service Toyota nu va mai repara aceste masini pentru ca nu este fezabil economic, plus ca nu vor avea acces la cele trei parti casting din care este produsa masina.
In prezent Tesla deja produce Model 3 in China dintr-o singura bucata, solutie care reduce costurile chiar si cu 40% fata de solutia traditionala cu zeci de panouri sudate sau lipite.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
O prostie, o lume plină de epave vom ajunge!
Procedeul se numeste turnare sub presiune (casting pe americaneste) in cazul asta un aliaj de aluminiu, si o sa fie nasol, asta cu ecologicăreala asta de doi lei, masini de unica folosinta ca si pixurile…..aia e, ne echipam atelierele cu aparate performante de sudura, de tractiune si punere la pozitie, românizăm noi ceva….
Corect…….insa suntem fericiti ca avem cititori ingineri care stiu sa ne expuna si explicatii tehnice!
Mi se pare noaptea minții ! Deja am inteles că in UK unele firme de asigurari refuză să mai asigure anumite masini. Diverse defecte vin cu note.de plată gen 40.000 euro ! Vor creste politele de asigurari big time ! Atata timp cât vor mai exista masini cu motoare termice, n-am să mă ating de vreuna electrică. Nu in astfel de conditii de costuri de achizitie, reparatie, de autonomie. Dacă lucrurile se vor schimba in bine dramatic, am să fiu flexibil si mă voi adapta. Dar nu văd posibil in urmatorii 5 ani. Saltul tehnologic este dublat de saltul pretului. Până nu ajunge un produs să fie vândut in masă, pretul nu scade. Ca să ajungă să fie vândut in masă, la inceput trebuie clienti care să accepte un preț mai mare. Not me. Ii las pe trendsetters să trendsett-ăruiască cât vor ei, după care mai vorbim.