Este greu de anticipat in acest moment ce inseamna constructia unei intregi masini din elemente presate de catre masinarii care pana acum nu au existat in istoria industrializarii, insa cu siguranta vom vedea masinile Tesla cu pana la 50% mai ieftine decat cele ale concurentei.
Gigacasting 2.0 este pasul urmator in asamblarea dintr-o bucata a unei masini in doar cateva secunde cu pierderi infime de materiale, gigra presa produsa de IDRA urmand sa fie cea mai mare din istoria industrie auto mondiale.
IDRA lucreaza in prezent doar pentru Tesla, singura companie auto care a inteles ca producerea de elemente de caroserie dintr-o singura bucata fata de cele multiple sudate duce la reducerea costurile cu pana la 50% in acest moment.
Model Y se produce prin utilizarea de elemente presate de Gigacast 1 IDRA, adica masina are doua elemente de caroserie sudate de roboti fata de cateva zeci de elemente la constructorii tarditionali.
Reuters spune ca Tesla Giga Mexic va avea aceasta presa Gigacasting 2.0 care poate face un Model 2 dintr-o bucata, adica urmeaza sa afiseze un cost cu pana la 80% mai mic decat cel al unui Renault Clio, VW Polo, Toyota Yaris sau Opel Corsa din prezent.
Caroseria “dintr-o bucata” va avea o rezistenta mult mai mare, adica viitoarel masini Tesla vor putea accesa normele de 6 stele EuroNCAP sau IIHS TopSafety Pick in SUA.
Versus the new process they say they're working on for next-gen vehicles. pic.twitter.com/UP6bMTG8JU
— Mitchell (@strawberrywell) March 1, 2023
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Dar în caz de accident cum se va proceda? Caroseria va fi piesa de schimb? Nu cunosc…poate cineva ma poate lamuri.
CASCO …..si alta noua! Atat de simplu 🙂
Dar tinichigii vor dispărea sau o sa fie masina de unica folosință. Dacă ai o dauna majoră va fi imposibil de reparat.
Tesla nu repara masinile avariate. Nu exista subansamble de schimb. De aia si casco la masinile Tesla e foarte mare
Orice daună va reprezenta daună totală. Mașina va căpăta statutul de obiect de unică folosință. FUNCȚIE ECO 100%.
Și acum în 90% din cazuri, TESLA e dauna totală. Din cauza asta asigurarea pt TESLA este foarte scumpă peste tot în lume.
ce vrajeli, sudura in aluminiu exista de o groaza de vreme, altii sudeaza deja tesle rapadite, cat or tine…partea cu ‘dintr’o bucata’ e iar o gogorita, nu are cum sa ‘dezbrace’ piesa din matrita, exact ca si doua piese ale oului kinder de plastic, eventual din 2 bucati. sa vina, mai ieftine, ca de reparat putem improviza multe, iar la itp iar se trece pe naspa…