Intreaga industrie auto din Europa trece destul de repede la electrificarea modelelor de volum, iar modele precum VW ID3 si ID4, Kia EV6, Hyundai Ioniq sau viitorul Megane ZE sunt doar cateva exemple.
De partea cealalta vedem cu cei de la Toyota AU PIERDUT COMPLET EUROPA pentru ca nici macar acum in 2022 nu au o masina electrica de volum, iar modelele hybrid sau PHEV au mari probleme de imagine, calitate de fabricatie si de ce nu ofera o tehnologie invechita.
Daca luam exemplul ultimei generatii de Prius IV vedem ca masina nici macar nu se mai vinde in versiunea simpla hybrid pe anumite piete pentru ca nu avea cerere! Acum poti sa-ti cumperi un Prius IV doar PHEV sau Prime care din pacate are un pret foarte mare de achzitie de peste 42.000 euro TVA inclus.
Interiorul masinii este complet invechit, acesta avand o plansa de bord realizata dintr-un plastic dur, iar sistemul multimedia ne aduce aminte de masinile BMW si Mercedes din anii 90.
Trecand la componenta design exterior vedem un Prius PHEV cu o parte din spate cu un design discutabil, motiv principal pentru care clientii nu vor sa renunte la Prius III care avea o optica excelenta chiar si astazi!
TEHNICA DEPASITA
Si cand spunem asta ne uitam putin sub capota si vedem un vechi 1.8 MPI cuplat la o banal si lenta cutie eCVT care ofera doar 122 CP. Concurenta directa au motorizari care depasesc 225 CP si costa in realitate mai putin.
Cat despre reprize Prius IV PHEV ramane una dintre cele mai lente masini din segmentul sau, model care urmeaza sa fie un succes doar importat SH pentru taxi sau firme de ride sharing.
De fapt singura zona unde nici concurenta nu a avut de comentat a fost partea de fiabilitate care a depasit toate asteptarile!
Insa, din pacate aceasta nu mai este un criteriu pentru care un client din 2022 merge sa-si cumpere o masina noua!
Din pacate istoria Prius se incheie in 2022 cand Toyota a anuntat ca aduce in Europa o masina electrica cu autonomie de peste 400 de km, iar Prius va avea o soarta tipica masinilor care NU SE VAND pentru ca sunt complet depasite!
Vezi mai jos cum arata interiorul din plastic al lui Prius IV 2022 si cel al unui model DS4 Hybrid cu aproape 100 CP in plus si un pret de vanzare asemantor!
Pana si directorul de marketing Toyota Europe Andrea Carlucci spune ca Prius nu dispare, insa devine pe piata doar un model icon al marcii fara sa conteze in realitate la capitolul vanzari!
“It has to keep a role, and we have to make sure it will always be a front-runner with that kind of technology, so – although I can’t disclose much – we don’t want to waste our icon, even for the future.”