In urma cu cateva luni Toyota a trecut subit la un ulei extrem se “subtire” 0W-8, ulei care vine sa fie echipare standard si obligatoriu pentru toate motoarele pe benzina simple sau hybrid.
In SUA acest ulei 0W-8 este deja amplu criticat pentru ca forteaza soferii sa faca vizitele la service mult mai repede decat cu vechiul ulei cu specific general.
Multi specialisti se intreaba daca nu cumva Toyota forteaza utilizarea uleiului sintetic 0W-8 pentru a scadea fiabilitatea motoarelor sale, un alt motiv pentru a “forta” clientii sa-si cumpere masini noi intr-un timp cat mai scurt.
Acest lucru înseamnă că uleiul este mai puțin vâscos atât în denumirea de temperatură mai rece, cât și în cea mai caldă decât să spunem 5W-30 sau 10W-30 mai vechi pe care s-ar putea să-l fi folosit la Toyota mai veche. Prin urmare, SAE 0W-8 este un ulei mai subțire într-o comparație generală.
Fanii Toyota deja atrag atentia la utilizarea acestui ulei 0W-8:
“Dezavantajul real este că nu protejează la fel de bine dacă conduci sportiv. Dacă conduceți rapid sau agresiv, nu aș folosi 0W-8, 0W-16 sau chiar 0W-20. Pentru 95% dintre oameni, cu modul în care își conduc mașinile, 0W-8 și 16 se vor descurca bine în motoarele lor.
Dar observați cum Toyota nu specifica 0W-8 sau 16 în modelele lor de performanță, cum ar fi GR Yaris sau Corolla sau Supra. Personal, dacă aș deține aceste mașini, aș pune 5W-30 sau 0W-30 complet sintetic. Pe alte piețe, Toyota cere aceleași motoare 5W-30.”
“Un astfel de ulei este planificat să defecteze motoarele… dar nu înainte de expirarea perioadei de garanție! Cu segmentele de piston slăbite și injectia directa, acel ulei de apă nu va avea rezistență a peliculei care să reziste tot acel combustibil sub presiune care este pulverizat și stoars în carter.
Se numește diluție de combustibil.
Diluarea uleiului de motor din combustibilul brut care intră în el, făcându-l și mai subțire. Nu le mai pasă de durata de viață a motorului. Singurul lor scop este să liniștească reglementările C.A.F.E. Eu rulez 5W-30 într-un vehicul care necesită 5W-20 și 0W-20. Fara probleme. Poate rula chiar și 10W-30. Nu aș rula mai subțire de 5W-20 într-un vehicul care necesită 0W-8. În nici un caz.”
Mie la suzuki swift sport 2018 uleiul pus de reprezentanta este 0w-16. Sa inteleg ca nu e bun si sa pun mai gros 0w-30?
Cat timp masina este in garantie pune ce zic ei!