In urma cu putin timp Romania a trecut al benzina aditivata cu biocombustibil in proportie mai mare de 10%, adica toate masinile de generatie mai veche vor avea un consum real a pompa mai mare cu 10% fata de cel de pana acum.
Motivul principal este aceasta benzina bio care nu are aceleasi caracteristici de ardere optime pentru un motor Euro 2, Euro 3, Euro 4 sau Euro 5, rezultatul fiind un mers neregulat la relanti si un consum mult mai mare la pompa.
Daca pana acum puteai parcurge cu un plin in modul extraurban aproximativ 700 de km, din data de 1 iunie 2023 noua bezina bio nu te va mai lasa sa mergi cu aceeasi masina mai mult de 630 km.
In oras calcului este si mai tragic pentru ca daca pana acum puteai merge in medie 500 km cu 50 de litri, de acum autonomia ta este de 450 km.
MASINILE PE GPL NU SUNT AFECTATE!
Singurii soferi care nu sufera de acesti biocombustibili fiind cei care ruleaza pe GPL, acest combustibil fiind prea BIO pentru a trece prin aceasta scadere a cifrei octanice.
Sfatul MonteazaGPL este sa alimentezi din acest moment doar cu benzina SUPER PLUS de cea mai buna calitate care nu este super aditivata cu biocombustibil, mai ales ca nu o folosesti decat la pornire!
In perioada urmatoare urmeaza o noua crestere a preturilor pentru combustibili, situatie care favorizeaza ca si pana acum masinile care ruleaza pe GPL, cel mai ecologic combustibil de la pompa din Europa.
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00
Acești biocombustibili reprezintă una din soluțiile pentru reducerea poluării date de niște politruci cu apucături ecologiste. Problema este că niciun om competent nu a reușit să o combată.
Văzând câmpurile pline cu rapiță mă gândeam că dacă cei de la conducerea acestei lumi ar fi fost bine intenționați, acele câmpuri ar fi fost pline cu grâu. Tonele de bani risipite pe prostia asta ,,ecologică” dacă fi fost utilizate pentru a duce grâul produs la amărâții ăia din Africa atunci aș fi zis că lumea este condusă de oameni înțelepți și bine intenționați.
Da de ce nu zici și de ,,amărâții ” aia din Arabia, care își fac și insule în ocean și patinoare în desert , de aia nu zici nimic , dece sa le dam grâul moaca , sa mănânce petrol , ca tot au de nu știu ce sa mai facă cu el !
O alta găselniță a unor minți cretine de la Bruxelles, ce contează ca se strica mașinile sau plătim mai mult, ajutam planul verde!! dar ne inarmam și facem teste și exerciții cu tot felul de arme.
Intrebarea este dacă cu acest biocombustibil masina consuma mai mult cu 10/15% ce reducere a poluari se mai face tinând cont k consumă mai mult decât până acum??? Cred totusi k nu este vorba de poluare si este vorba de mai multi bani sustrasi din buzunarele cetătenilor,odată cu cresterea consumului mai multi bani dati pe combustibil,poluare mai multă datorită lipsei de putere a masini si o cantitate mult mai mare de combustibil,defectarea masinilor mai repede,cred k toate sunt in defavoare cetătenilor.
Cristosu mamii voastre cu ideile voastre cu tot. Trebuie musai să ne defectăm mașinile pentru ca apoi să cumpărăm farașuri electrice.
Nu prea cred lucru asta, din moment ce aud tampenia, motorina / benzina din afara e mai buna. De cant tot tranzitez Europa, Romania cam e ultima tara care nu avea biocombustibil. In germania de exeplu este biocombustibil 10% de vreo 5 ani. Consumul marit , sau ca se strica masina, nu prea o cred. Ca tot mitul cu masinile din Germania sunt mai bine decat cele din Romania. Daca tot faceti o stire numai copiati de la unu la altu. Investigati prima oara. Ca na jurnalism profesional.
Combustibili bio sunt experimentali și sunt doar pe teritoriul României, pentru a ne distruge motoarele pe banii noștri. Nici o țară nu a permis folosirea acestui combustibil, doar România a ajuns o țară de experiențe.
Salut! Peste tot este la fel de cva vreme la ue mă refer este benzină super E10 asta este cu ulei înea sau ce draci are! Iar la diesel este de mult combinată cu 10/20% cu ulei! Dar totodată, este și benzină super, extra ca și la motorină! Deci poți băga ce vrei doar că astea adăpate, sunt cva mai ieftine! În rest tot hoții și excrocherii sunt!
Regula se aplică în toate țările membre UE, nu doar in Romania. Când au votat această directivă țările membre au votat-o pentru că așa au dorit pentru ele, au votat în primul rând pentru ele, au dorit ca ele să reducă emisiile de CO2, nu au votat deoarece aveau boală pe români sau pe Florinel și voiau să-i defecteze mașina. Încearcă să conectezi și creierul când te apuci de tastat.
Euro 2 va tusi ??? inseamna ca n-ai vazut Bora pe ulei comestibil. 😂😂😂 faci itp-ul, dai jos catalizatoru, meri cu el pana la anul, inainte de itp pui catalizatoru, repeat.
Salut! Brichete mănâncă bora zici?!!😜😜😜🤘🤘
Eu am mers 50 la sută diesel, 50 ulei de floarea soarelui. Mergea foarte bine, fara consum extra, motor 1.8 diesel Ford curier.
Prietene stim cu totii ca 1 litru devulei comestibil e mai scum cu mult ca 1 litru de benzina sau motorina. Deci cum ai mers tu cu 50% ulei comestibil si 50% comustibil fosil ? Ori nu te.ai exprimat corect ori faci pe desteptul spunand tampenii !!!
@Nedelcu Cristian în urmă cu câțiva ani românii (unii) chiar alimentau cu ulei de floarea soarelui că era mult mai ieftin decât motorina. Actualmente nu mai face nimeni asta că e mai scump. Doar cu ulei utilizat dacă au mașini ceva mai vechi care sunt mai rezistente. Caută pe net și vei găsi.
Good news, cum ar spune spune stapanii nostri de la vest și mai de la vest, pentru sclaveții romanache. Se poate si mai rau sau Ne descurcam noi, doua expresii de duh ale sclavetelui romanache!
Și totuși, de ce nu se trece la instalațiile de obținere a hidrogenului, obținut prin hidroliza apei, mai ales că acesta nu poluează deloc… 🤔
Se va trece în 20-30 ani. Dar pentru a transforma apa in hidrogen iar apoi hidrogenul in energie din nou nu are sens și în plus costă foarte mult tot acest proces, mai mult decât carburanții fosili.
Când o să avem un surplus foarte mare de energie pe timpul zilei și nu va avea cine să-l consume atunci acel surplus de energie electrică va fi folosit pentru transformarea în hidrogen. In economie totul trebuie să fie rentabil. Deocamdată nu e rentabil acest proces.
Atenție și la plasarea de reclame, sub “umbrela” unei așa-zise știri!
Sunt 10 milioane de masini in Romania care sunt afectate direct de biocombustibil…..tu despre ce reclame mascate vorbesti?!?
Niste javre de la Bruxelles care ne pun sa facem orice pentru a salva planeta. Planeta exista de peste 60.000.000 ani handicapatilor. Nu e nimic de salvat. Salvati-va voi si internati-va cat mai aveti sanse! De peste 50 de ani aud de ridicarea nivelului oceanului, de gaura de ozon si de alte ineptii. New York-ul e la acelasi nivel de cand s-a plantat primul zgarie nori. Mai lasati-ne dracului in pace de ecologisti de kkt!
Toata smecheria aceasta este pur economica. Un nou razboi intre petrolisti si producatorii de energie. Nu are absolut nici o legatura cu ecosistemul, poluarea si alte cacaturi inventate. Deja baietii se pun pe scumpit energia electrica mai ales la clientii casnici. Apoi vor veni cu smecheria cumpararii cotetelor electrice ca astea cica nu polueaza. Din partea mea sa.ma pupe in popou. Nu dau eu masina mea pe gpl pe un cotet electric.
Este un plan al UE pentru reducerea numarului de mașini cu motoare termice. Ca să ni se defecteze mașinile cu această benzină cu biocombustibili.
Dar nu se uită in Africa unde se circulă cu mașini si mai vechi de 30 de ani.
In SUA in 2023 se construiesc masini noi cu motoare pe benzină de 6,3 cmc. De peste 600 CP si cu 2 turbine, fără să se țină seama de vreo normă de poluare.
Doar in Europa este prostia asta cu normele de poluare, cu masinile electrice in locul celor cu motoare termice, etc.
Ne-a prostit U.E. de tot pe toți.
O grămadă de tâmpiți conduc UE de la Bruxelles, sunt atât de idioți încât vor sa facă un bărbat sa se creadă femeie și invers, ecologiștii, alta grămadă de prosti, nu am niciunul sa protesteze împotriva inarmari, dar au o mare problema cu mașinile, cu vacile, cu tot ce crede mintea lor proasta ca poluează, lumea ar trebui sa le spună Stop la viitoarele alegeri.
Dacă în toată lumea nu se face la fel, e ca într-o cameră cu 10 persoane și unde 9 se basesc iar 1 nu, cum naiba să ai pretenția ca aerul să fie curat și proaspăt?
Cel mai tare comentariu!🤣🤣🤣 Simplu si la obiect! Genial!
Uniunea Europeană încearcă să combată poluarea prin luarea de măsuri concrete și nu prin așteptarea unei minuni sau comentarii pe internet.
Directiva (UE) 2015/652 este ultima directivă ce se referă la amestecul de carburanți cu biocarburanti în încercarea de combatere a gazelor cu efect de seră. Practic Uniunea Europeană încă de acum 8-10 ani încearcă să facă ceva in sensul acesta iar noi nu suntem nici acum conștienți de necesitatea luării acestor măsuri.
Da boss, gata, salvam planeta. Ce contează ca în Africa se poluează la greu, ce contează ca în SUA circula pe străzi mașini și din 1990 și ceva. Dacă noi, o mana de oameni din Europa, folosim combustibili bio, salvam planeta.
Dacă eu ud o planta cu apa curata, iar vecinul o uda cu apa toxica, nu se mai usucă planta? Tema de meditație!
Și pana acum aveau bio, acum doar au crescut un pic proporția.
O prostie fără sens. O sa ajungem sa consumam recoltele pe combustibili și noi sa mancam greieri. Ca să nu mai zic ca se vor defecta mașinile, vor consuma mai mult și combustibilul va fi mai scump. Pe scurt, cred ca aceste masuri vor adânci sărăcirea oanenilor
Dar cine este această Uniune Europeană să ne impună nouă, dacii liberi ce să facem?
UE este o uniune a 27 de state europene mai mari sau mai mici, mai bogate sau mai sărace sau mai influente sau nu.
Legislația UE este adoptată la inițiativa Comisiei Europene, de către Parlamentul European împreună cu Consiliul UE prin co-decizie adică ambele trebuie să fie de acord, adică ambele instituții trebuie să voteze, iar în cazul Consiliului UE acesta trebuie să voteze cu majoritate calificată adică aproape 2/3 dintre membrii Consiliului trebuie să voteze PENTRU adică să fie de acord.
Dar cine este Parlamentul European?
Parlamentul European este format din parlamentari pe care populația țărilor membre i-a trimis acolo în mod direct, adică i-a votat.
Dar cine este Consiliul UE?
Consiliul UE este format din reprezentanții guvernelor statelor membre, adică cei aleși de populația fiecărei țări la nivel național.
Practic cetățenii statelor membre sunt reprezentați de 2 ori în UE. O dată prin intermediul parlamentului și o dată prin intermediul consiliului cu scopul special de a se înfăptui voința și necesitățile lor.
Dar cine este Comisia Europeană?
Comisia Europeană este o structură a UE formată din 27 de comisari europeni, profesioniști, de asemenea trimiși de fiecare stat membru, care conduc agenții, direcții și departamente. In cadrul acestor agenții și departamente lucrează o mulțime de specialiști angajați prin concurs care analizează problemele in detaliu și apoi inițiază proiectele legislative.
Pe scurt, ca un proiect legislativ la nivelul UE să fie aprobat aprobat se urmează acești pași:
1. Comisia Europeană prin specialiștii pe care îi are constată problemele importante apărute la nivelul UE și elaborează proiecte legislative pe care le trimite spre aprobare Parlamentului European și Consiliului UE.
2. Parlamentul votează proiectul legislativ cu majoritate simplă (50%+1)
3. Consiliul UE votează cu majoritate calificată (aproape 2/3).
4. Dacă Parlamentul sau Consiliul e împotriva nu este adoptat proiectul legislativ (directiva sau regulament).
Așadar niște specialiști constată niște probleme ce trebuie remediate iar reprezentanții noștri, ai populației europene, pe care noi i-am trimis acolo, după ce analizează în detaliu și cer clarificări peste clarificări votează cu da sau nu! Dacă votează cu da atunci toate țările membre trebuie să pună în aplicare acea “lege”(directivă, regulament, decizie).
Eufemistic vorbind dacă țările civilizate votează trecerea la iluminatul cu LED, chiar dacă tu România vrei bec cu filament vei fi obligat să-ți montezi cu led, adică chiar dacă ești p…t ai noroc că sunt alții mai deștepți și te trag după ei!
Mai încerc un exemplu pentru cei menționați mai sus, se știu ei care.
Dacă stai la bloc iar majoritatea proprietarilor votează montarea de panouri fotovoltaice și pompă de căldură și totodată debranșarea de la gaze a blocului pe motiv că e mai costisitor și centralele pe gaz poluează, nu înseamnă că eu, cel care am votat pentru, am ceva cu vecinul care are centrală pe gaz. N-am nimic cu el, mă doare undeva de el.
Când am votat pentru am votat strict pentru mine, pentru interesul meu deoarece pentru mine este mai ieftin, mai confortabil și respir și un aer mai curat! Nu am votat că am eu ciudă pe vecinul mai conservator și mai învechit(putem să-l numim pe vecinul România).
Cam asta e ideea, când statele membre votează o directivă sau un regulament le votează pentru ele, pentru că așa este normal, corect sau profitabil pentru ele. Și dacă acest lucru este normal și profitabil pentru majoritatea statelor atunci cel pentru care este anormală acea măsură are o problemă, e insuficient pregătit, e insuficient educat, nu înțelege cum stau lucrurile,etc
Doar că sa îți fac ție (autolatest) în ciuda, merg pe electrica 😂
Este o tara libera tata! Sper sa fie o Tesla sa mearg AC-ul si Caldura!
Vrejeala, la ambele tipuri de benzina 95 sau 99 exista biocombustibil în ele, scrie chiar la pompa la conținutul combustibilului, și am alimentat și merge fără absolut nici o problema la relanti sau mers ciudat al motorului din orice punct de vedere. Aberații ca să se vândă mai multa benzina de 99. În afara de GPL, toți combustibilii conțin biocombustibil!
Ce ar fi zis Țuțea?
: Bă idioților, prima dată împăduriți toată țara și terminați cu poluarea și cu CO2…
Oricum, e mai ieftin, bașca vom avea și lemn!
Si cu avioanele ce facem?alea sunt principali poluatori