Este de inteles faptul ca in UE electrificarea fortata a populatiei este ceva obligatoriu, insa putini dintre arhanghelii masinilor electrice nu vor sa-ti spuna ca in urma cu cateva luni pretul pentru fiecare kwh de baterie produs a crescut pentru prima data in ultimii 12 ani.
Si nu o spunem noi cei de la Autolatest, ci chiar Bloomberg care au anuntat ca pretul a ajuns la un record de $151/kWh pentru producerea unei baterii auto.
Si aici vorbim de un pret de constructie fara montaj, transport, asigurare sau calibrare pe masina, respectiv daca masina ta are un acumulator de 77 kwh pretul de productie mediu pentru acesta este de 11.627 dolari americani.
Daca punem si celelalte costuri aferente vom ajunge repede la un cost de 15.000 euro pentru o banala baterie de putere medie pentru o masina de volum, adica vom vedea incepand cu ianuarie 2023 la noi cresteri pentru preturile masinilor noi EV.
Daca cumva, trebuie sa-ti schimbi aceasta baterie nu uita ca trebuie sa scoti din buzunar aproape 20.000 euro dupa ce bateria iese din garantia de 8 ani sau 160.000 de km, adica MASINA TA urmeaza sa valoreze ZERO.
Fanii EV vor spune ca aceste baterii sunt extrem de rezistente in timp, insa acestia uita ca o baterie se poate distruge foarte repede daca masina are doi sau trei proprietari care nu au stiut cum sa-si incarcarce masina, moment in care pretul bateriei va avea un pret mai mare decat al masinii vechi.
Adica, vom vedea masini EV cu 180.000 de km la bord care au costat de NOI peste 60.000 euro cu preturi de vanzare de 1000 de euro in 8 sau 10 ani pentru ca acesta vor necesita un acumulator de 20.000 euro.
In 2023 vom vedea ca o banala masina chinezeasca precum Dacia Spring va avea un pret care depaseste 26.800 euro, un banal ID.3 va avea un pret de peste 50.000 euro, iar un BMW sau Mercedes electric vor avea un pret mediu de peste 85.000 euro.