Acesta este un Ka adevarat, adica un Ford de clasa mini care are pe deasupra si un comportament rutier demn de toata lauda. Istoria modelului Ka Aceasta masinuta inseamna foarte mult pentru marca Ford deoarece predecesorul sau, lansat in urma cu mai bine de un deceniu, s-a dovedit un succes de proportii pe una dintre cele mai pretentioase piete auto, cea europeana. Daca ne gandim mai bine, doar doua modele au mai reusit o asemenea performanta intinsa pe o perioada asemanatoare, respectiv Fiat-ul Panda I si Renault-ul Twingo I.
Vechiul Ka a fost un model revolutionar in momentul aparitiei sale deoarece acesta a introdus pentru prima data in acest segment un design personalizat in detrimentul unei habitabilitatii superioare. Acest risc a fost luat de Ford, iar rezultatul a meritat datorita vanzarilor peste asteptari. Pur si simplu Ford a demonstrat ca o masina mica de oras poate sa aibe si un sarm aparte, detaliu care a prins foarte bine la clientela de sex feminin.
Ford Ka are ADN italian! Noua masina a fost lansata anul acesta si pentru publicul din Romania, iar dupa primii kilometri realizati in Bucuresti am observat privirile nonsalante ale participantilor la trafic.
Mai mult, am fost surprins sa observ ca nu doar componenta feminina a traficului bucurestean a fost atrasa, ci si cea masculina. Oricum masina este dragalasa si atragatoare, iar odata urcati la volan am realizat ca inginerii germani au preluat plansa de bord functionala a Fiat-ului Panda si au redesenat fetele de usi pentru a permite si accesul unor persoane de talie mai mare. Rezultatul easte un succes, asemenea Fiat-ului Panda si chiar Fiat-ului 500, de la cel din urma imprumutand platforma tehnica. Aceasta decizie de colaborare a fost luata din considerente financiare dar si datorita succesului masinilor italiene din acest segment. Diferente Unii ne vor spune ca Ford a preluat pur si simplu platforma tehnica a italienilor si a realizat un Panda care poarta sigla Ford doar de dragul vanzarilor si a unei imagini mai bune in acest segment. Nimic mai adevarat! Deoarece Ford a preluat platforma tehnica a lui Fiat insa a si operat cateva modificari tehnice de substanta trenului de rulare. Rezultatul este un Ka mult mai sportiv si comunicativ decat modele italiene. Ford Ka se comporta pe sosea foarte bine indiferent de faptul ca vorbim de un parcurs pe sosea buna sau pe piatra cubica. Directia este setata corect pentru a transmite celui de la volan ce fac rotile, iar sistemul de franare este superior celui oferit de masinile Fiat. Acest Ka este sportivul gamei multimarca.
Motor
Daca tot au preluat platforma tehnica, Ford a decis ca sub capota lui Ka sa existe si un diesel pentru prima data, iar motorul in cauza este Multijet-ul lui Fiat de 1.3 litri. Acesta dezvolta 75 CP si este cuplat la o transmisie manuala cu 5 trepte de provenienta Ford. Timoneria este mult mai exacta decat cea a unui Fiat 500, fapt care reprezinta un plus in mediul urban.
Consumul afisat pe parcursul a 300 de km realizati in Bucuresti a fost de 5.9 litri in conditiile utilizarii instalatiei de aer conditionat. Gadget-uri Noul Ford Ka vine in oferta cu o multime de elemente care fac viata la volan mult mai atragatoare. Aici, mentionam instalatia de aer conditionat automata (aceeasi cu cea a Fiat-ului Panda), un sistem audio foarte bun si, nu in ultimul rand, a unui sistem de stabilitate ESP eficient. Unul dintre cele mai atragatoare sisteme este sesizabil atunci cand afara ploua. Ford a facut ca, atunci cand stergatoarele sunt actionate si se insereaza, la cuplarea treptei de mers inapoi, stergatorul de pe luneta se activeaza automat pentru a permite o vizibilitate mai buna.
Pro:
Design dragalas, spatiu interior mare in fata, portbagaj corect, motor diesel vivace si economic, pret de achizitie atragator.
Contra:
Imagine foarte diferita in comparatie cu predecesorul sau, lipsa diesel Multijet de 90 CP, optionale multiple si relativ scumpe, vizibilitate precara in spate datorita montantilor C masivi.