Este vorba de o TAXA ECOLOGICA care urmeaza sa intre in vigoare intr-o forma noua in urmatoarele luni.
Aceasta se aplica masinilor cu o vechime de peste 15 ani, respectiv masinile care au fost produsa inainte de 2007 cand norma de poluare era Euro 4.
Taxa de mediu 2022 este inclusa intr-o forma ascunsa si in PNRR-ul votat de actuala guvernare si agreat de Uniunea Europeana.
TOATE MASINILE VECHI VOR AVEA O TAXA ANUALA OBLIGATORIE!
Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Tanczos Barna, care spune că este o decizie asumată la nivelul guvernului, care nu va fi, însă, luată de ministerul pe care-l conduce, lăsând să se înțeleagă că aplicarea sa va aparține Ministerului Transporturilor, care se va ocupa de infrastructura de transport finanțată prin PNRR.
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani.
Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.
Ministrul spune că, cel mai probabil, taxarea mașinilor mai vechi de 15 ani se va face „în balans” cu măsuri de sprijin, pentru a stimula achiziționarea de mașini mai noi.
„Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”, a explicat ministrul.
El a spus, în context, că programul „Rabla” înregistrează o avalanșă de cereri pentru mașinile electrice, pentru care, de la sfârșitul lunii aprilie până în prezent, au fost făcute mai multe cereri decât tot anul trecut.
SI DACA NU ESTE VORBA DE O TAXA NOU ATUNCI ESTE VORBA DE IMPOZITUL AUTO ANUAL MARIT!
Si daca actuala guvernare spune ca nu prevede o nouta taxa auto in 2022, atunci este vorba de un IMPOZIT AUTO ANUAL care creste an de an in functie de vechimea masinii.
Exemplul de baza este cel al unei Dacia Logan 1.4 MPI din 2004 pentru care clientii platesc acum un impozit anual de 170 lei, insa viitoarea taxa aduce un impozit anuala de 1.700 lei!
Romania are un parc auto tanar! In Italia sunt 35 de milioane de masini dintre care 13 milioane sunt Euro 0, 1 si 2!
Minstrul Dezvoltarii din Italia a declarat astazi ca Italia are o mare porblema cu masinile vechi extrem de poluante.
In realitate, in timp ce politicienii din Romania si in special toti ministrii mediului critica vechimea parcului auto din Romania, uita sa mentioneze ca tari puternic industrializate din UE stau mult mai prost decat Romania.
Ministru Cingaloni se plange ca in Italia sunt 35 de milioane de masini dintre care 13 milioane sunt modele vechi care corespund normelor de poluare Euro 0, 1 si 2.
In aceelasi timp in Romania parcul auto de la noi nu prea mai are masini pe strada Euro 0, 1 si 2 pentru ca in anii trecuti romanii au fost loviti de pliticienti cu taxa de prima inmatriculare si infama taxa de mediu!
Ambele ilegale pentru care statul roman plateste si astazi penalizari soferilor!