Una dintre cele mai putin discutate probleme ale masinilor moderne este aceea ca producatorii incearca prin toate mijloacele sa faca motoarele sa emita cat mai putin CO2 pentru ca acestia sa nu plateasca taxa de noxe anuala in Europa.
Acesta este motivul pentru care japonezii de la Suzuki au renuntat la cutia automata clasica AT6 Aisin cu convertizor de cuplu pe modelele noi, in locul lor aparand o cutie ROBOTIZATA cum vedeam pana acum doar la marca Dacia Easy-R.
Si cand spunem probleme, ne referim la faptul ca noile modele Vitara si S-Cross 2023 Strong Hybrid sunt de fapt masini NOT SO STRONG Hybrid pentru ca au reprize de-a dreptul comice cu aceasta cutie AGS.
Si cel mai bine se poate observa repriza de la 0-100 de km/h atinsa de un S-Cross 1,5l Strong Hybrid 140 CP 6AGS AllGrip care este de 13 secunde in modul manual, repriza mult mai slaba comparata cu cea a cutiei Aisin AT6 cu convertizor de cuplu inainte de sistemul hybrid.
Nu contestam faptul ca masina este mai eficienta in utilizare, insa cu siguranta placerea de a conduce este mult diminuata, iar reprizele pe soselele noastre cu o banda pe sens devin in realitate mult mai periculoase din cauza timpilor mai mari in schimbarea rapoartelor.
VEZI CE REPRIZE REALE ARE CUTIA ROBOTIZATA AGS:
Si mai jos vezi ce reprize avea aceeasi masina tot cu 140 CP insa cu transmisia veche Aisin AT6 cu convertizor de cuplu:
s s
Moama ce problema, extraordinar, intradevar foarte mare problema. Nici mecanicii nu stiu sa o repare…..
Mașini de hârtie
E, nici chiar așa….
Un articol extraordinar: doua filmulete cu indicatoarele din bord si concluzia “are probleme cu transmisia robotizata AGS” 🙂
“placerea de a conduce este mult diminuata” – placerea de a conduce inseamna neaparat sa apesi acceleratia pana la fund si sa te lipeasca in scaun?
Placerea de a conduce se traduce prin “niciodata o cutie robotizata”!
Solutie low-cost la care si Dacia a renuntat in 2018!
“Nu contestam faptul ca masina este mai eficienta in utilizare, insa cu siguranta placerea de a conduce este mult diminuata, iar reprizele pe soselele noastre cu o banda pe sens devin in realitate mult mai periculoase din cauza timpilor mai mari in schimbarea rapoartelor.”, serios!! Explicati-mi va rog PROBLEMA GRAVĂ a transmisiei din comentariul dumneavoastră. Deci și voi recunoașteți ca “E MAI EFICIENTĂ IN UTILIZARE” și prezentați o diferență de comportament JUSTIFICAT, de altfel, dintre două tipuri de transmisie total diferite constructiv ca o PROBLEMĂ CATASTROFICĂ a transmisiei. Eu înțeleg prin problemă la o cutie de viteze atunci când se defectează des, nu are fiabilitate, necesită mentenanță in mod repetat și nejustificat, nu că se comportă diferit față de alt tip de cutie de viteze total diferită constructiv. E ca și cum ați compara două tipuri de motoare: unul aspirat natural și celălalt supraalimentat considerandu-l pe cel aspirat natural că ARE PROBLEME deoarece nu are performanțele celui supraalimentat! Serios!!! Nu va supărați articolul e scris cu un anume scop?!?
Te rugam sa mergi cu Vitara AT6 Aisin si cu aceasta robotizata 6AGS si sa ne spui care sunt diferentele!