Stellantis este cel de-al doilea gigant auto care a declarat oficial ca nu doreste sa renunte la motorul pe benzina sau diesel in favoarea celui electric.
Seful grupului a declarat ca in prezent Stellantis Europa si Stellantis SUA testeaza 28 game de motoare care sa functioneze pe benzina si motorina sintetica, solutie deja agreata de cateva marci in Germania.
Stellatis este grupul auto care are cea mai vasta gama de motorizari termice din lume, acestia oferind in prezent in Europa motoarele 1.2 PureTech, 1.6 PureTech, 1.5 BlueHDI, 2.0 BlueHDi, 1.5 eTorque Jeep si AlfaRomeo, 1.0 MHEV Fiat, 1.0 Fiat turbo, 1.6Multijet Fiat, 2.3 Multijet, 3.0 Multijet, 2.0 Turbo AlfaRomeo/Maserati, 2.2 Multijet, 3.0 twinturbi Maserati.
Si aici vorbim doar de motoare montate pe modele din Europa fara sa luam in calcul motoarele FlexFuel din America Latina sau masivele V6 si V8 din SUA montate pe Chrysler sau RAM.
Noul Fiat Tipo 2021 primeste un motor 1.0 Turbo Firefly cu doar 100 de CP
Noul Jeep Compass 1.3 PHEV T4 190 CP Limited 4xe AT6 eAWD are un pret incepand cu 45.000 euro
Sper să le iasă, că mie nu îmi plac electricele.
Sper să nu le iasă, că mie îmi plac electricele și cele fuel cell !
👍
Ziua bună,
asta e, specia umană (deși evoluată din punct de vedere tehnologic) nu vrea să rețină lecțiile istoriei. TOT CEEA CE ESTE FĂCUT PE REPEDE ÎNAINTE ESTE UN EȘEC GARANTAT. Da electrificarea este un lucru bun, de dorit este un potențial viitor în transporturi, dar nu mințindu-ne că suntem eco, dar ,,curentul” e produs noneco, doar mutam sursa poluatoare. Cât despre procesul de fabricație al ,,electricelor” și despre recuperarea acestora …….
Viorel, întreb doar de curozitate, să presupunem că ai o mașină electrică și ai rămas fără baterie undeva, ai fi de acord să ți se încarce mașina cu un generator pe benzină sau ai chema platforma să te ducă la o stație de încărcare? Te întreb pentru că în State au explodat vânzările la astfel de generatoare cumpărate de posesorii de electrice….