Soferii de Audi e-tron 50 sunt extrem de supratati de faptul ca Audi nu le-a spus acum 5 ani ca daca cumpara o masina electrica vor pierde 75% din valoare initiala chiar daca au putini km la bord.
Exemplul cel mai bun este cel al unui Audi e-tron 50 care se vindea in 2020 cu un pret de 75.000 euro, iar astazi soferul sau pierde la revanzare cel putin 50.000 euro cu conditia sa-si gaseasca cumparator.
Supriza lor este ca acest model inca mai are acumulatorul in garantia de 8 ani sau 150.000 de km, si chiar si asa valoarea de revanzare a masinii este catastrofala la cat de putini km a rulat.
Din capacitatea bateriei de 71 kWh, doar 64,7 kWh pot fi utilizați efectiv, ceea ce înseamnă o autonomie reală de doar aproximativ 280 de kilometri.
Surse din automotive spun ca dupa ce bateria iese din garantie masina va avea preturi comice in zona de 10.000 euro, adica sunt sanse sa gasesti un Audi 3.0 TDI Quattro cu 300.000 de km din 2020 cu o valoare de revanzare mult mai mare.
Deprecierea masiva a masinilor electrice este un subiect putin vizat de presa auto din Romania, motiv pentru care este recomandata doar achizitia de masini electrice noi chiar daca au o valoare de revanzare mica pentru ca doar acelea au bateria sub garantia data de producator.