Despre acest motor toata lumea spune ca are cel mai mic grad de fiabilitate dintre toate motoarele comercializate de grupul VW AG.
De fapt motorul pe benzina are probleme cu distributie pe lant care se rupe undeva in zona de 40-60.000 de km, iar dealerul nu include in garantia masinii si motorul daca clientul are masina de mai bine de 24 luni.
In plus fata de aceste probleme tehnice motorul 1.4 TSI a fost deja interzis in Belgia pentru ca masinile au celebrul sistem de evitare al masurarii noxelor, asemenea motoarelor diesel 1.6 TDI si 2.0 TSI.
Conform primelor informatii este vorba de motorizarile TSI de 1.4 litri, cel mai raspandit motor cu aprindere prin scanteie pe masinile VW, si motorizarile 1.8 TSI si 2.0 TSI.
Aici intra si versiunile lor mai performante 1.4 , 1.8 si 2.0 TFSI care se regasesc pe modelel marcilor Audi si Skoda.