Seful Renault, Luca de Meo a dat recent un interviu in presa Occidentala in care cere politicienilor sa opreasca comercializarea masinilor produse in China pentru ca intreaga industrie auto din Europa nu este capabila a concura cu acestia.
Luca de Meo uita sa mentioneze ca toate masinile Made in China au o taxare de 10% si au preturi care sunt in unele cazuri chiar si cu 50% mai mici decat cele ale lui Renault.
Ipocrizia lui Renault atinge cote maxime cand de patru ani vand cu succes Dacia Spring, o masina 100% made in China care se vinde in Europa cu un profit estimat la 8.000 euro pentru fiecare unitate vanduta.
Acum, francezii tipa in mass-media ca nu pot concura cu masinile chinezesti fara ca acestia sa scada pretul cu 5.0000 la un Clio E-Tech, o masina care urmeaza sa concureze cu MG3 Hybrid de 200 CP si care este chiar si cu 10.000 euro mai ieftina la un nivel de echipare asemanator.
Lipsa de investitii in segmentul hybrid si realizarea de masini EV cu probleme ( siguranta ZERO la ZOE II sau probleme cu motoarele si electrica la Megane E-Tech) sunt de fapt principalele motive pentru care francezul de rand alege MG4 sau viitorul MG3 Hybrid.
„Atunci când stabileşti un termen limită pe 12 ani şi spui că în 12 ani nu se vor mai produce autoturisme cu motoare pe combustie, iar dacă nu faci asta vei fi amendat, şi ne vedem peste 12 ani la capătul tunelului, asta nu este o strategie. Noi propunem să încercăm să punem la punct un plan cu autorităţile publice, cu oameni din toate industriile, cu organizaţiile non-profit şi cu organismele ştiinţifice… în joc este aproximativ 10% din producţia Europei„, a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Financial Times.
“Renault’s report notes that the automotive sector is of significant economic importance for Europe, accounting for 8% of total gross domestic product, employing 13 million people and boasting a trade surplus of 102 billion euros with the rest of the world.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Ipocrizia si neputința acestui CEO atinge cote maxime…
Ani de zile multi constructori europeni, printre care si Renault au zăbovit la adăpostul ajutoarelor de stat în timp ce chinezii au crescut masiv din toate punctele de vedere…
Concurența e benefica pentru clienți dar în momentul în care constructorii europeni cer astfel de măsuri nu înseamnă decât dictatura si protecționism!