Din nou vedem cum era electrificarii fortate a masinilor in Europa ne ofera modele care la prima vedere par extrem de ECO, insa care au un consum in realitate mult peste ceea ce spune producatorul.
“Vedeta” zilei este noul Nissan Qashqai e-Power care se lauda cu un sistem Hybrid Electric superior orcarui model concurent, insa realitate este crunta pentru japonezi pentru ca masina consuma mult peste asteptari.
Motorul cu 3 cilindri de 1.5 litri turbo cu raport de compresie variabil ( tehnica Infiniti) ofera 158 CP si 250 Nm, putere care din pacate nu ajunge niciodata la roti pentru ca acest motor produce doar curent pentru cel electric.
Cu 188 CP, motorul electric transmite puterea printr-o transmisie cu 1 singura viteza, solutie buna in oras, inca cand iesim in afara sa consumul afisat de generator ( motorul pe benzina) este atat de mare incat si un vechi V6 de 3.7 litri gasit pe un 370Z de 328 CP.
In regim de autostrada cu o viteza constanta de 130 km/h consumul ajunge fara probleme in zona de 10 litri de benzina pentru 100 de km rulati, adica masina poate parcurge dar 500 km cu un plin.
Fanii Nissan vor spune ca vechiu Qashqai 1.6 dCI 130 CP era mai rapid si mergea 1000 de km cu un plin.
O alta mare problema a masinii este puntea spate low-cost de tipul Dacia Logan, solutie comica mai ales ca vorbim de o masina cu un pret de vanzare in Romania de 45.000 euro in versiunea Tekna Plus.
La o viteza de 150 km/h un BMW 320d consuma in medie doar 4.6 litri de motorina, adica poate parcurge o distanta dubla fata de acest Qashqai 2023.
Insa poti vedea si ce consum real afisa vechea generatie Nissan Qashaqi 1.6 dCi echipata cu motorul diesel Renault. Si de fapt, aceasta este cea mai mare problema a actualei generatii de Qashqai care nu se mai vinde cu motoare diesel.
Și ce alta mașina sa luam domnule fan pro kia? 🙂
Kuga așteaptă facelift dar interioarele sunt praf și antifonarea nu prea e ok, Sportage nu se vinde cu dotările de qashqai sub 42k după toate reducerile(care sunt nu știu, ca în afara de rabla nu se da nimic, decât cu f mari insistente un 500€ in scarba), Niro e urata cu spume, Tonale e prea scumpa(40k după toate reducerile de 52k), Compass are motorul prea puturos de doar 130 cai, iar Honda ZR-V se vinde cu 40k după toate reducerile ceea ce e enorm…Hyundai tucson are interiorul plin de piano black și e dezamăgitor
Daca cauti chiar gasesti! Este atat de simplu….