Esecul industriei auto din Rusia se vede foarte clar acum la inceput de an cand rusii se pare ca nu sunt in stare sa produca masini.
In fostele uzine Renault de la Moscova, noua marca ruseasca chinezeasca nu a reusit sa produca decat 35 de unitati din mult laudatul Moskvich 3.
Acest SUV este de fapt produs in China, iar in Rusia primeste doar rotile, insa chiar si asa visul rusilor de a avea industrie auto fara europeni ramane un simplu vis.
Rusia a primit recent un nou set de sanctiuni din partea UE, adica piesele de schimb pentru masinile deja inmatriculare in Rusia nu vor mai ajunge in service-uri. Singurele solutii sunt piese aftermarket de calitate slaba fabricate in China.
Moskvich 3, versiunea rusă a JAC JS4, are 4.410 mm lungime, 1.800 mm lățime,1.660 mm înălțime și un ampatament de 2.620 mm, iar prețul de bază este de 1,97 milioane de ruble, adică aproape 26.500 de euro. Gama de motorizări include un motor de 1,5 litri, turbo, alimentat cu benzină, care dezvoltă 150 CP, precum și un motor aspirat natural de 1,6 litri cu o putere de 109 CP.
Electricul Moskvich 3e, interpretarea rusă a JAC Sehol E40X, are o autonomie de 410 km asigurată de o baterie de 55 kWh și un motor care dezvoltă doar 68 CP. Acesta costă circa 46.800 de euro.