Noua generație de baterii auto ROMBAT folosește tehnologia AGM VRLA și este destinată mașinilor dotate cu sistemul Start-Stop și frână regenerativă.
„Studiem în permanență dezvoltarea pieței și vrem să fim mereu la zi cu tendințele din acest domeniu. Pe piață sunt tot mai multe automobile cu tehnologia Start-Stop, iar bateriile AGM VRLA destinate mașinilor cu sisteme Start-Stop și frânare regenerativă pe care ROMBAT le aduce pe piața românească ajută la reducerea consumului de carburant și la protejarea mediului, în egală măsură”, a declarat Ioan Repede, directorul general al ROMBAT.
Potrivit acestuia, piața românească a bateriilor AGM VRLA este încă la început, iar compania bistrițeană urmărește familiarizarea populației cu noua generație de acumulatori auto. „Nu ne propunem ținte îndrăznețe de vânzare, dar dorim ca șoferii români să aibă o baterie de schimb pentru noile automobile dotate cu sistemul Start-Stop”, a completat Ioan Repede.
La mașinile dotate cu sistemul Start-Stop, motorul se decuplează la scoaterea din viteză (de exemplu la semafor, la staționare de scurtă durată etc.), ceea ce înseamnă că pe perioada staționării consumul de carburant este redus și nu se emite CO2.
Când șoferul cuplează ambreiajul, motorul repornește automat. Bateriile cu tehnologie AGM sunt destinate mașinilor dotate cu sistem de frânare regenerativă, care permit recuperarea energiei de frânare și stocarea ei in baterie. Mașinile care folosesc sisteme Start-Stop și frânare regenerativă realizează economii de combustibil de până la 10%, precum și reducerea emisiilor de CO2 cu până la 10%.
ROMBAT a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de peste 319 milioane de lei (peste 75 de milioane de euro), înregistrând o creștere de aproximativ 13% față de anul anterior. Vânzările au crescut cu 4,9% față de 2010, ajungând la 2,24 de milioane de unități. 21% din producție a fost destinată pieței OEM (Original Equipment Market, echiparea mașinilor în fabrică), 20% pieței românești de AM (After Market, înlocuirea bateriei la mașină) și 59% exportului pe piața AM.
În prezent, ROMBAT ocupă 65% din piața românească și 53% din segmentul after market local, în timp ce pe piața franceză deține o cotă de 10%. De anul trecut, Germania ocupă locul 3 la exporturile ROMBAT, după Franța și Italia. Tot în 2011, compania a lansat noua gamă de baterii heavy duty TERRA, destinată vehiculelor grele de transport.
Din suma totala de 6,2 milioane de euro reprezentând investițiile din 2011, cea mai mare parte a fost destinată modernizării capacității de reciclare de la Copșa Mică. Investițiile au inclus și modernizarea laboratoarelor și acțiuni pentru protecția mediului.
Pentru 2012, compania își propune atingerea unei cifre de afaceri de 356,9 milioane de lei (82,9 milioane de euro) și creșterea vânzărilor cu 10%. În ceea ce privește investițiile, prioritară este dezvoltarea Capacității 3 pentru baterii microhibride Start-Stop.