Renault Twingo E-Tech este una dintre cele mai importante masini electrice care nu au fost vandute nicioadata pe piata auto din Romania.
Gama Twingo este fabricata de Renault impreuna cu Mercedes Benz ( vezi masini smart) si are o calitate de fabricatie mult superioara unei Dacia Spring, o masina chinezeasca Dongfeng.
Trenul de rulare al lui Twingo este multilink pe spate pentru ca acolo se gaseste un motor electric de 82 CP si 160 Nm, in timp ce gama Dacia Spring nu are decat o motorizare capabila sa ofere o putere maxima de 45 CP.
Bateria lui Twingo E-Tech are o capacitate mai mica fata de cea a lui Spring, 21.3 kwh vs 25 kwh cat are Dacia, insa masina produsa in Franta are o calitate de fabricatie clar superioara.
DE CE TWINGO E TECH NU VINE IN ROMANIA?
Pentru simplul fapt ca in Franta un asemenea model se vinde fara nici un program Rabla cu un pret de 24.000 euro TVA inclus, in timp ce in Romania Dacia Spring a ajuns sa fie comercializata fara dotari optionale la un pret de 22.000 euro.
Dacia mizeaza pe reducerea oferita GRATIS de stat pentru a vinde aceasta masina cu un pret final decent, insa daca era in ofera in Romania gama Twingo E-Tech situatia era complet diferita in defavoarea masinii chinezesti Dacia.
Twingo ofera o solutie tehnica premium, iar Spring ramane fara discutii un low-cost chinezesc care se vinde la suprapret.
Acesta este si motivul pentru care revigoratul e-UP va avea un succes imens in Europa si Romania, diferenta de pret mica fata de Spring dezavantajand complet masina celor de la Dacia.
In prezent cele mai bune masini electrice cu pret decent de achizitie sunt Kia e-Soul care are un pret de 31.000 euro si o baterie de 39.2 kwh, VW e-UP care are un pret de 26.000 euro fara Rabla si care este clar superior modelului Spring.