Francezii au incepand cu aceasta luna in ca un SUV de ultima generatie care este produs de Renault si care se numeste Austral, SUV care vine sa inlocuiasca gama veche Kadjar de succes in intreaga Europa.
Si pentru a intelege mai bine cum se prezinta un Austral aceasta masina trebuie comparata cu cel mai bun SUV frantuzesc, gama Peugeot 3008 PHEV testat de noi in urma cu cateva luni si care este fara discutii o masina exceptionala.
DE CE AUSTRAL ESTE DIFERIT?
In primul rand pentru ca Austral E-Tech are sub capota un motor extrem de mic cu 3 cilindri turbo de 1.2 litri care ofera o putere maxima de 130 CP si 305 Nm, in timp ce Peugeot 3008 Hybrid are un motor clasic 1.6 PureTech cu 4 cilindri si o putere maxima de 180CP/360 de Nm.
Austral vine sa “socheze” si pentru faptul ca are o cutie ciudata automatizata care este produsa de Vitesco Technologies si care are un motor electric integrat si 4 viteze plus un sistem MHEV de tipul alternator supradimensionat.
Oficial Renault spune ca Austral are o putere maxima de 200 CP, iar Peugeot 3008 Hybrid are o putere maxima de 225 CP.
Diferenta se vede si la versiunea de top unde Peugeot 3008 PHEV 4WD are o putere maxima de 300 CP pentru ca mai are un motor electric montat pe puntea spate.
DE CE PEUGEOT 3008 HYBRID ARE COSTURI MAI MICI IN TIMP?
Pentru ca sub capota se gaseste un motor clasic PureTech care este in productie de peste 10 ani si care are costuri decente pentru piesele de schimb.
La capitolul transmisie cutia lui Peugeot este una japoneza Aisin cu 8 trepte si convertizor de cuplu, cutie pentru care exista deja kit-uri de reparatii, in timp ce cutia Vitseco de la Renault nu prea are cum sa fie reparata pentru ca este “piesa de inlocuit” si pretul sau este unul extrem de mare.
Aceasta transmisie se regaseste si pe modele precum BMW, Citroen sau Volvo in aceeasi configuratie, adica este o cutie “premium”.
In final putem spune ca Renault are sub capota un motor cu 3 cilindri de generatie noua despre care nu se cunosc multe detalii referitoare la fiabilitate asemenea transmisiei cu 4 trepte Vitseco cu motoarele electrice integrate.
Am testat singurul Peugeot de 300 CP! Test Drive cu noul Peugeot 3008 Facelift Hybrid4 PHEV 2021
Adica, gama Renult Austral va avea costuri de mentenanta dupa ce iese din garantie mult mai mari decat ceea ce ofera Peugeot pe acest 3008.
Deci, sa înțeleg : Peugeot e mai fiabila, pentru ca nu știți cât de fiabila este Renault? Logica lu peste, adică pe principiul eu sunt mai bun decât cei din jur pt ca nu știu se ei dacă sunt buni sau nu.
ATI uitat sa discutați se interior, multimedia și tot ce înseamnă Adas, hod, etc. Multimedia e dezvoltata de google și e mult peste tot ce avem pe piața acuma, plus un display central de peste 10”.
Am aflat mai multe despre mașină din comentariul tău.