Un astfel de exemplu este cel al autostrazii Lugoj-Timisoara care a fost terminata chiar inainte de termenul anuntat de constructor.
Vezi mai jos fişa tehnică a proiectului
Proiectare şi execuţie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500–km 54+000-lot 1
Valoarea contractului: 210.369.462 lei (fara TVA), din care:Contributia UE ce urmeaza a fi acordata prin FC: 85% 178.814.043 lei
Bugetul de Stat: 15% 31.555.419 leiData semnării 20.05.2011
Durata proiectare: 120 zileDurata executie lucrari: 540 zile
Durata perioada de garantie 1460 zile
Antreprenor Asocierea S.C.SPEDITION UMB S.R.L.-S.C.TEHNOSTRADE S.R.L. – CARENA SpA IMPRESA DI COSTRUZIONI
Bucuresti–Pitesti
Tronsonul Bucuresti–Pitesti a fost prima portiune de autostradă din România, fiind construită în anii 1960. În 2000, ea a fost refăcută si i s-a adăugat un nou tronson de autostradă, care ocoleste Pitestiul pe la est, având 15 km lungime, aflat în prelungirea vechiului tronson de la Bucuresti.
Acesta a fost dat în folosintă în 20 noiembrie 2007. De asemenea, ulterior s-a realizat un pasaj subteran cu o bandă pe sens în zona Bascov, prin care autostrada este legată de DN7.
Centura Sibiului
Drumul de 20,8 kilometri, din care 17,2 kilometri în regim de autostradă, care înconjoară Sibiul pe la nord si est, între Selimbăr si Sura Mică, a fost inaugurat la 1 decembrie 2010.
Tronsonul Timisoara-Arad
Lucrările la tronsonul de 32 km Timisoara-Arad au demarat în anul 2009, fiind încredintate firmelor Astaldi si FCC Construccion, si a fost dat în folosintă la 17 decembrie 2011.Portiunea între intersectia cu DN69 si cea cu DN7 a fost initial disponibilă doar pe un singur fir si a fost ulterior finalizată în 6 iunie 2012.