In ciuda faptului ca in urma cu 12 luni Ministerul Transporturilor condus de Catalin Drula a interzis intrarea in licitatii a companiilor din China, se pare ca Ministerul condus acum de PSD prin Sorin Grindeanu ofera un lot din A0 Chinei.
CNAIR SE LAUDA CU ANTREPRENORUL CHINEZ
După 3 ani de contestații și decizii ale instanței și CNSC, astăzi a fost din nou desemnat câștigătorul contractului de execuție pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Nord #A0 și sper să fie și ultimul, astfel încât să se poată începe execuția lucrărilor.
Este vorba despre China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC), fiind totodată și primul sector de drum construit de chinezi.
Construcția lotului 3 (Afumați -Pantelimon) va costa 397,99 milioane de lei (fără TVA) și este finanțată din fonduri europene.
Drula a fost singurul Ministru care a luptat impotriva companiilor chinezesti: „În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa. Pentru că firmele din Europa au de respectat niște standarde. Grecia, Austria, de exemplu, nu permit firme din afara UE să intre pe piața lor cu excepția statelor cu care au un acord, mă refer la Japonia, Canada sau altele”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă la Europa FM.
In UE pe fonduri europene companiile chinezesti nu au castig de cauza pentru ca nu ofera o concurenta legala competieti din Europa pentru ca lucreaza cu muncitori chinezi care locuiesc pe santiere in conditii improprii.
Drula a mai spus ca firmele chineze participă în număr tot mai mare la licitațiile pentru infrastructură rutieră și feroviară din România și distorsionează competiția prin prețuri de dumping pe care și le permit grație ajutorului de stat primite de la guvernul chinez.
Mai jos vezi reportaje din acest an cu santierele chinezilor din Muntenegru, si capacitatea Chinei de a face tarile datoare pentru ca nu pot sa-si plateasca datoriile de la infrastructura.
Reuters a arata in nenumarate situatii cand autostrazilor construite de chinezi au cedat chiar daca aveau doar cativa ani de cand era date in folosinta.
Se pare ca, calitatea lucrarilor nu se ridica in multe situatii la nivelul cerut chiar de catre chinezi.