Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Problema reala a masinii electrice moderne nu este acumulatorul, ci pompa de caldura si sistemul de racire al bateriei

Foarte multi specialisti auto promoveaza faptul ca masina electrica are doar dezavantajul acumulatorului, care fie este de putere prea mica si nu are o autonomie reala mare, fie se incarca prea greu pentru a avea o convietuire eleganta.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

In realitate punctul nevralgic al masinii electrice moderne este POMPA DE CALDURA care este un element OPTIONAL pe majoritatea masinilor EV, insa si sistemul extrem de complicat de racire al acumulatorului.

In trecut, primele masini EV era simpliste si aveau acumulatori de capacitate mica de maxim 20 kwh, respectiv sistemul de racire ales de producatori fiind unul pe aer extrem de simplu.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

Acum, acumulatorii sunt de capacitate mult mai mare, iar performantele motoarelor electrice sunt foarte mari, dezavantajul sistemului EV modern de putere fiind acela ca intreg acumulatorul trebuie racit cu lichid ca si motorul termic.

Adica, avem tevi, compresoare si radiatoare care pana acum nu era la bordul masinilor EV.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

CU SA FARA POMPA DE CALDURA?

Daca te gandesti sa cumperi o masina EV second hand specialistii recomanda achizitia uneia FARA POMPA DE CALDURA pentru simplul fapt ca aceasta este atat de complicata, incat daca se strica te va costa cateva mii de euro, adica sunt mari sanse ca masina ta sa nu mai valoareze nimic.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

Fara pompa de caldura primesti automat o autonomie mult mai mica iarna, insa vei avea garantia ca fiabilitatea sistemului este mult mai mare.

In caz ca se strica o asemenea pompa, nu uita ca vorbim de un sistem complex de tevi, radiatoare, conductie refrigerante, condensatori si un sistem electronic complicat.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

Pe scurt, daca se strica o asemena pompa reparatul unui motor termic poate parea floare la ureche! Asa in cazul in care gasesti piese de schimb pentru reparatie!

Atentie! Sistemul de racire al bateriei nu are nici o legatura cu pompa de caldura, adica vorbim de 4 sau 6 radiatoare, trei compresoare, conducte separate si module electronice diferite.

pompa caldura ev, masina electrica sistem racire lichid baterie, heat pomp ev car, pompa caldura masina ev pret, autolatest, probleme

Articole Interesante

Alte Stiri

25 COMMENTS

  1. Viitorul nu este în favoarea mașinilor electrice. Din acest motiv dezvoltarea tehnologiilor bazate pe hidrogen sau cele cu generatoare electrice cu motoare cu ardere interna nu au fost abandonate. Cele electrice până in 2035, ținuta UE de a se comercializa doar mașini electrice, este o utopie. Până în 2035 se va uita de cele electrice.

    • Pentru că sunt SCUMPE și marja de profit este mai mare. Pentru că politicienii sunt stupizi și nu înteleg nici măcar fizica de liceu în ciuda studiilor cu care se laudă. Pentru că în secolul XXI contează doar profitul făcut AZI, grija pentru mediu și viitor sunt acoperirea morală dezirabilă perfectă.

  2. Ideea e ca numărul mașinilor să scadă drastic, să se închirieze când e nevoie. Prea mulți posesori de mașini, aici se va umbla prin diverse mijloace, inclusiv prețul.

  3. e ca si cum ai sfatui oamenii sa cumpere masini fara aer conditionat, ca tot o pompa de caldura e si ala. E complicat tare un aer conditionat, nu? Punctul slab al oricarei masini, nu?

  4. Întotdeauna a contat doar profitul, cata vreme nu am găsit alta forma mai eficienta decât capitalismul care sa asigure bunăstarea unor societăți numeroase. Dacă reducerea emisiilor este necesara, soluțiile alternative trebuie sa aducă profit pentru a fi implementate la scara larga.

  5. Se promoveaza ca si ch vaxurile. Se doreste profit cu orice pret. Toti producatorii auto au investit in VE si acum vor sa- si recupereze banii si sa faca profit. De unde? Din banii nostrii, nu conteaza corectitudinea fata de client. Se dau ceva tunuri si apoi vor scoate alta utopie.

  6. La ce bun atâta bătaie de cap, au reușit să reducă consumul pe motorină, benzină ,gpl și totuși vor să schimbe ceva care funcționează ,in acest caz dacă tot vor ceva radical , să ofere ceva un produs gen … apă aer gratuit pentru toți,citeamTesla baterie sau baterii undeva la 20000 de dolari , vom ajunge precum cei din filmul MadMax…..

  7. Cit tmp vor exista masini “normale” voi evita orice contact cu cele electrice. Pur si simplu cele electrice sunt mai costisitoare in toate puncrle de vedere.

    • Nu toate mașinile electrice sunt mai costisitoare și nu din toate punctele de vedere. Eu folosesc de două luni o Dacia Spring, care a costat prin programul Rabla, mai puțin decât noul Logan echipat cu GPL din fabrică. Fac naveta de 2-3 ori pe săptămână , la municipiul reședință de județ aflat la 25 km de comuna în care locuiesc. Încarc mașina doar acasă la o priză normală cu încărcătorul de 10A din dotarea mașinii. Până acum am parcurs 1130 km și am încărcat 170 kWh ceea ce înseamnă un cost de 127,50 lei (plătesc 0,75 lei/kWh). Dacă aș fi mers aceeași distanță pe GPL – mai am deocamdată un Chevrolet Aveo fabricat în 2006 – ar fi costat 330 lei (consum 7,5% preț 3,90 lei/l) iar pe benzină ar fi costat 440 lei (consum 6% preț 6,50 lei/l) adică de 2,6 respectiv de 3,2 ori mai mult decât costul curentului consumat cu încărcarea. Reviziile anuale sunt mai ieftine decât la Aveo – nu ulei de motor,nu filtre, nu curele de transmisie, nu revizie separată la instalația GPL – nu plătesc impozit și mai ales nu mai poluez mediul înconjurător cu noxele emise de un motor care, deși este în stare tehnică bună, are totuși 17 ani vechime. Pentru mine Dacia Spring este mai bună din toate punctele de vedere : costuri, confort, garanție, primul ITP peste 3 ani. Deci mai gândește-te înainte de a face astfel de afirmații absolute, citez : “electricele sunt mai costisitoare în toate punctele de vedere”.

    • Ok….insa din pacate Dacia Spring nu este masina pentru ca nu este sigura, costa 23.000 euro ( nu punem pomana RablaPlus!), este periculos sa iesi cu era in afara orasului, nu poti face o depasire, nu merge pe autostrada ca nu vei ajunge decat pe platforma si are o calitate de fabricatie inferioara unui Matiz de acum 20 de ani! Asa ca mai bine gandeste-te cand recomanzi Spring pentru romani!

  8. Viitorul este al masinilor electrice ( viitor = pana in 20 ani, ca dupa nu se va mai numi masina, ce rost ar avea daca nu are roti), doar ca mai e nevoie de niste descoperiri cheie, sunt deja semne, vin. O baterie de cateva mii de kw poate face pompa asta de caldura, istorie, cuvantul autonomie nu va mai avea sens. Nu mai ganditi liniar, suntem in evolutie exponentiala datorita digitalizarii tuturor domeniilor.

    • Aici nu trebuie scoasa masina termica din joc, daca esti un primar SMART faci orasul smart si merge lumea cu transportul in comun! Insa jegul gasit la STB si la Metrorex te forteaza sa mergi cu masina!

  9. Din punctul meu de vedere, mașinile electrice au o singură mare valență, accea că pot fi făcute autonome și să reducă la jumătate, cel puțin, nenorocirea de pe străzi.

  10. Aici sunt comentariile celor care n-au mașini electrice,care ne poluează aerul în fiecare zi,își gazează proprii copii în fața grădiniței,își dau cu părerea despre lucruri care nu le cunosc,mai vedem peste 10 ani.

  11. Stimati tovarasi electrificati ,va rog sa va ganditi la urmatorul lucru :unde veti incarca sutele de mii de masini pe baterii presupus a circula peste 10,20,30 de ani pe strazile Romaniei ? Hai sa zicem ca in mediul rural populatia e mai “rasfirata”,desi retelele sunt de multe ori in stare jalnica Dar intr-un oras de marimea Bucurestiului?Stiti ce e in pamant ,cat de vechi si uzate sunt retelele subterane ?Nu stiti ,mai bine ,ca v-ar fi frica sa bagati si o veioza in priza Cabluri vechi ,majoritatea din anii 60,70 si 80 ,ultrapeticite si cu izolatia imbatranita …Visati sute de masini electrice la incarcat?Da’ niste pene babane de curent va coafeaza ? Si pentru carcotasi ,sunt electrician LES -LEA -PA -PT de 35 de ani ,asa ca stiu ce spun

  12. Ai dreptate din acest punct de vedere, Mihai Iulian. Și eu sunt electrician CSR, am 45 de ani în meserie, și sunt de acord cu tine în privința stării precare a rețelelor electrice nu doar din București ci și în majoritatea localităților din țară. Dacă locuiești la bloc, mai ales în capitală sau într-un oraș mare, a avea o mașină electrică poate fi o problemă de loc neglijabilă chiar dacă este în apropiere o stație de încărcare. Dacă stai la casă situația se schimbă puțin în bine, în sensul că nu se mai uită nimeni urât la tine când încarci mașina în curte sau la poartă.

  13. Un lucru nu e specificat in postarile anterioare : cum e produs un acumulator? Cita poluare a produs producerea lui? Inca nu aveti toate datele pentru comparatie.
    Legat de petrol e si mai rau.. Ce se baga in pamant in locul petrolului? Cumva apa? Din ardere de petrol rezulta praf si scade nivelul oceanelor…
    Singura solutie e reducerea consumului inutil care pina la urma ca e electric sau petrol e consum pe barba naturii. Omul nu prea produce nimic fara a consuma natura…

  14. eu cred ca se vor dezvolta masinile electrice ce se va schimba va fii gasirea de solutii simpliste si ieftine la sistemul de racire al acumulatorului si o pompa de caldura fiabila

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente