Se pare ca masina a devenit ceva normal pentru romanul de rand, o normalitate vazuta de zeci de ani in toate tarile democrate.
Insa, aceasta normalitate nu a fost prevazuta de zeci de mii de primari incompetenti PDSR, PNL, UDMR, PNT sau PDL in ultimii 32 de ani pentru ca nu au facut marea lucru pentru a ajuta cetatenii.
Sa interzici detinerea unei masini este o solutie penibila la care se gandesc doar retardatii intr-o democratie functionata, insa dupa trei decenii in care puteai sa prevezi simplu triplare numarului de masini din Romania si sa nu construiesti parcari publice arata lipsa de interes pentru cetatean.
Chiar si in cele mai mici comune din Romania la Politie, Primarie, Posta, Biserica trebuiau realizate de catre Primarie cateva locuri de parcare, iar cand ajungem la orase acestea trebuiau sa fie deja supraetajate.
In Romania automobilul personal NU O SA DISPARA oricat de mult ar vrea unii, insa toti primarii Romaniei au dat dovada de PROSTIE si INCOMPETENTA CRASA pentru ca nu au realizat an de an noi locuri de parcare.
In tarile din Vest masina incepe usor sa fie interzisa in centrul orasului, insa acolo exista o infrastrctura bine pusa la punct in jurul centrului unde poti merge fara probleme cu masina. Acolo parcarea se taxeaza corespunzator, si nici un sofer nu comenteaza.
In tari precum SUA nu este permis de lege sa deschizi orice afacere daca nu oferi locuri de parcare cumparatorilor, iar la noi NEA PRIMARUL care a platit 100 de lei pe fiecare vot nu este in stare sa faca cateva locuri amarate de parcare pentru cetateni.
CE ARATA ULTIMUL STUDIU REFERITOR LA PARCARILE DIN ROMANIA?
„Pentru cele peste 10 milioane de vehicule din România avem circa 1.300.000 de locuri de parcare publice, dintre care 792.244 sunt rezidenţiale (60%) și 414.286 sunt la bordură (on-street) – 32% din total, în mediul urban,”
Conform datelor existente, mai bine de 400.000 de mașini au fost înmatriculate în România în ultimele 12 luni (noi și SH). Cu alte cuvinte, pentru fiecare loc nou de parcare creat, au apărut patru mașini.
In România sunt 157 de orașe care taxează utilizarea locurilor de parcare, 135 de localități care nu taxează – exceptând cele 32 de primării care nu au răspuns solicitării de informații pentru acest raport.
Tariful pentru parcările de reședinţă variază între 30 și 120 lei în localităţile mici, respectiv între 70 și 200 lei în orașele mari.
CE TREBUIE FACUT IN MARILE ORASE?
Aici am spus ca toti cei care locuiesc la casa sa-si bage masina in curte si sa lase locurile de parcare de pe domeniul public libere pentru cei care locuiesc la bloc.
Si ca sa nu se certe nici un cetatean, aceste locuri de parcare pe domeniul public SA FIE TOATE CU PLATA electronica.
In plus fata de asta, primarii de sector din Bucuresti trebuie sa realizeze parcari supraetajate pe 3 sau 5 nivele in zonele unde exista deja parcare intinsa pe domeniul public.
Pe acoperis se pot realiza si parcuri in miniatura sau paduri urbane pentru o mai buna curatare a aerului inconjurator.
Si in final, Autolatest considera ca o masina abandonata pe domeniul public mai mult de 7 zile trebuie ridicata de catre primarie pentru ca nu este normal ca pe strazi sa vedem cazane parasite doar asa ca soferii le pot abandona de buna voie.
Vrei sa-ti abandonezi masina, te duci la mama ta la tara si o lasi pe ulita!